-
Halloweenactiviteiten met Keynote: YouTube-afspeellijst
Via instructiefilmpjes maak je toffe opdrachten in het thema van Halloween.
Je leert je eigen afbeeldingen te maken met behulp van Keynote, een geanimeerde GIF aan te maken en exporteren als film.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
GEEF AF!: Computerbasisvaardigheden
In dit webinar stelt Eureka Leuven het gratis project GEEF AF! voor.
Hoe kan je eenvoudig digitaal documenten delen? Hoe bezorg je toetsen en taken aan je leerlingen? Hoe bezorg je als leerling je ingevulde toets digitaal terug? Hoe maak je van de …
Video -
Virtual Reality in TA Keerbergen
Een goed praktijkvoorbeeld van TA Keerbergen waar meerdere leerlingen tegelijk kunnen werken in Virtual Reality. Meer informatie in het filmpje rond de aanpak en de voordelen van hun werkwijze.
VideoLeerkracht -
Unplugged programmeren met mTiny
Dit is een informatieve video over de mTiny. Deze robot maakt het mogelijk om op een interactieve manier leerlingen probleemoplossend en logisch te laten nadenken. Met dit robotje kan je leerlingen op een speelse wijze laten kennismaken met …
VideoStudent (lerarenopleiding) -
Projectpresentatie mediacoach@school: Sociale Media competenties aanleren en doorgeven
Naar aanleiding van mijn opleiding tot mediacoach heb ik binnen mijn schoolorganisatie deze presentatie gegeven. Hierin beschrijf ik de digitale stappen die we gezet hebben. Ook blikken we vooruit naar de verdere digitalisering van onze school. In …
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Stapsgewijs een timer bouwen in Kodu: Instructievideo
Als je dit filmpje dat je rondleidt door de basisfuncties van Kodu Game Lab al bekeek, dan is deze korte handleiding een goede aanvulling. Stap voor stap zie hoe je een 'timer' programmeert in het spel: het is een boom die van zestig tot nul …
VideoSchool/onderwijs -
Xtranormal: Animaties maken
Xtranormal is een online toepassing waarmee je zelf animaties kan maken. Je kiest een filmset, een personage, camerastanden,... Verder moet je alleen een tekst intikken en een computerstem brengt de boodschap over. Zowel een monoloog als een dialoog …
VideoICT-coördinator -
Digitaal (prenten)boek ontwerpen
Inleiding
In dit praktijkvoorbeeld maken leerlingen van de derde graad een digitaal prentenboek. Ze maken eerst een scenario van het verhaal in de vorm van een schetsboek. Vervolgens tekenen ze de figuren uit het verhaal op papier, scannen ze het …
Video (11)School/onderwijs -
Barthel: Een klaswet en een project om creatief schrijven te bevorderen
Inleiding
In dit praktijkvoorbeeld werken de leerlingen van het zesde leerjaar aan het Barthel-project. Barthel staat enerzijds voor een klaswet: de kinderen moeten zich aan bepaalde klasafspraken houden. Anderzijds is Barthel de naam van een pop …
Video (6)School/onderwijs -
Een verhaal voorstellen met digitale fotografie
Inleiding
In dit praktijkvoorbeeld maken leerlingen kennis met een aantal Gentse legendes. Ze gaan vervolgens aan de slag om de legendes met digitale foto’s uit te beelden.
Om te beginnen maken ze de kledij die past bij de tijd van waaruit de …
Video (4)School/onderwijs