-
Mondly AR: Talen leren met augmented reality
Leer meer dan 30 talen met behulp van een virtuele assistent die op elk moment en elke plaats beschikbaar is via augmented reality, dus ook in de klas of in de woonkamer. Met de camera van je smartphone of tablet scan je de omgeving en de app tovert …
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator -
Digitale reis naar het Europees Parlement: 360°-rondleiding
Doe mee aan een virtuele rondleiding door het Parlement in Brussel en Straatsburg, ontmoet de leden van het Europees Parlement en krijg een beter inzicht in de werkzaamheden in het hart van de Europese democratie.
Neem een duik nemen in de VR-wereld …App of softwareLeerkracht, Ander -
Mondly VR: Talen oefenen in virtual reality
Reis de wereld rond en leer nieuwe talen. Mondly VR is een taaltoepassing die je toelaat om via een chatbot en spraakherkenning vreemde talen aan te leren. Oefen meer dan dertig talen met je Oculus Quest, of andere VR-headset, in virtual reality. Je …
App of softwareLeerkracht -
Improvisation for all!: Hoe beleven leerlingen collectieve vrije improvisatie in het leerplichtonderwijs
Het onderzoek Improvisation for all! Hoe beleven leerlingen collectieve vrije improvisatie in het leerplichtonderwijs peilt naar de ervaringen van leerlingen (n=1282) uit het secundair onderwijs met een les collectieve vrije improvisatie.
Naast de …Artikel -
Human Constructor VR
Een virtuele applicatie om leerlingen de organen, beenderen en spieren van de mens te laten bestuderen.
Enkel een mannelijk lichaam is beschikbaar.
App of softwareLeerkracht -
Online versus real live coachen op een gezonde leefstijl: Bachelorproef
Deze bachelorproef onderzoekt het verschil tussen het real live en het online coachen als je een gezonde leefstijl wil bereiken.
Het verzorgen van lichaam en geest is belangrijk om negatieve gevolgen tegen te gaan. Ondanks de vele pogingen van …
Artikel -
Het zwemtraject bij Vlamingen versus Nederlanders: Bachelorproef
Deze bachelorproef onderzoekt de aanpak om te leren zwemmen in Nederland en Vlaanderen en vergelijkt deze met elkaar. Er wordt stilgestaan bij kinderzwemlessen en bij het geven van zwemles aan volwassenen. De zwemlesmethodes komen aan bod en er …
Artikel -
VRKeer: Immersief leertraject voor verkeersinzicht bij fietsers
VRkeer is een serious game in virtual reality (VR), die leerlingen van de derde graad lager en de eerste graad secundair onderwijs meer verkeersinzicht wil bijbrengen via interactieve oefeningen.
Leerlingen worden met behulp van een VR-bril en een op …
App of software -
Digitalisering leerlijnen dans: Breakdance
Ritmiek in de lessen lichamelijke opvoeding wordt vaak opzijgeschoven. Met de dansstijl breakdance kunnen leerkrachten hun leerlingen meer prikkelen om te dansen om dat het een acrobatische vorm is van dans. Breakdance is zeer uitdagend en kan …
Artikel -
Culture in the EFL classroom: How and why integrate culture in the EFL classroom?
Bennett, Bennett en Allen, (2003) zeiden ooit dat “een persoon die een taal leert zonder cultuur, het riskeert om een vloeiende dwaas te worden”. Een taal leren is inderdaad meer dan het aanleren van woordenschat en grammatica. …
Artikel -
Immersion Education in history classes: How and why acquire a second language through immersion?
De bachelorproef behandelt de huidige stand van zaken omtrent immersieonderwijs en het Europese CLIL-project. Dit betekent concreet dat CLIL (kort voor 'Content and Language Integrated Learning) vergeleken werd met andere programma’s en …
Artikel -
Shakespeare in art EFL education: Insight in use and relevance
Deze bachelorproef van Patrizio Prata wordt door PXL Education gedeeld in het kader van een project waarbij we bachelorproeven van studenten lerarenopleiding vlotter beschikbaar willen maken voor leerkrachten in de praktijk. Alle bachelorproeven …
Artikel