-
Révision: Toets of oefeningen - Éventail-junior En action 5
Toets of remediëringsoefeningen op zowel grammaire als vocabulaire op de leerstof uit het eerste trimester.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Handschrift bevordert leren meer dan typen, beweren wetenschappers
Een Noors team van wetenschappers heeft de invloed van handschrift en typen op de hersenactiviteiten en geheugencapaciteiten onderzocht.
ArtikelLeerkracht, ICT-coördinator -
XYZ Toy: Google Arts & Culture Experiment
XYZ Toy is een woordraadspel en de aanwijzing zit in de typografie. Elke tegel bevat een letter in een door Google AI gegenereerd lettertype dat visuele aanwijzingen over het winnende woord onthult.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Latijn en Game Design: Project Nicolai Klimii
Latijn en programmeren, het lijken schijnbare tegenpolen die je niet meteen in dezelfde context zou gebruiken. Dit gameproject, dat een samenwerking vormt tussen de Educatieve Master UGent en het Sint-Lievenscollege bewijst het tegendeel. Door een …
ArtikelLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Karen Van de Cruys over feedback
Als docent Russisch merkte Karen Van de Cruys op dat feedback een enorme boost gaf aan het leerproces van haar studenten, waarna ze besloot zich te verdiepen in dit aspect van lesgeven. Vervolgens werd ze leerkracht Nederlands en Engels en …
ArtikelLeerkracht -
Les pays: Woordzoeker
Zoek de vertalingen van verschillende landen in de woordzoeker.
Interactieve oefeningAndere functie -
Murder!: Webquest
Cluedospel waarbij geoefend wordt op de volgende leerstof:
- to be, to have (got), can;
- family relationships;
- house and furniture.
Interactieve oefening (15)Leerkracht -
Simple past - irregular verbs: Word search - Track 2
Woordzoeker rond irregular verbs in de simple past.
Interactieve oefening (3)Leerkracht -
Differentiatie in de B-stroom, voor iedere leerling een droom die werkelijkheid wordt
Door de verschillende instroommogelijkheden en het M-decreet zijn de klassen in de B-stroom erg heterogeen. Leerlingen hebben steeds meer aandacht nodig van de leerkracht en differentiatie wordt vaak gezien als ondersteuning voor de zwakkere …
Artikel (4) -
Culture in the EFL classroom: How and why integrate culture in the EFL classroom?
Bennett, Bennett en Allen, (2003) zeiden ooit dat “een persoon die een taal leert zonder cultuur, het riskeert om een vloeiende dwaas te worden”. Een taal leren is inderdaad meer dan het aanleren van woordenschat en grammatica. …
Artikel -
Immersion Education in history classes: How and why acquire a second language through immersion?
De bachelorproef behandelt de huidige stand van zaken omtrent immersieonderwijs en het Europese CLIL-project. Dit betekent concreet dat CLIL (kort voor 'Content and Language Integrated Learning) vergeleken werd met andere programma’s en …
Artikel