-
Latijn en Game Design: Project Nicolai Klimii
Latijn en programmeren, het lijken schijnbare tegenpolen die je niet meteen in dezelfde context zou gebruiken. Dit gameproject, dat een samenwerking vormt tussen de Educatieve Master UGent en het Sint-Lievenscollege bewijst het tegendeel. Door een …
ArtikelLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Be.Live: Gebruiksvriendelijke manier voor livestreaming
Be.Live is een gebruiksvriendelijke manier om live te gaan. Het kan zelfs gelijktijdig op Facebook en YouTube. Het is ook mogelijk om een opname te maken om nadien uit te zenden. De basisversie is gratis. Er zijn heel wat mogelijkheden: solo, …
App of softwareLeerkracht, Administratief personeel, … -
Culture in the EFL classroom: How and why integrate culture in the EFL classroom?
Bennett, Bennett en Allen, (2003) zeiden ooit dat “een persoon die een taal leert zonder cultuur, het riskeert om een vloeiende dwaas te worden”. Een taal leren is inderdaad meer dan het aanleren van woordenschat en grammatica. …
Artikel -
Immersion Education in history classes: How and why acquire a second language through immersion?
De bachelorproef behandelt de huidige stand van zaken omtrent immersieonderwijs en het Europese CLIL-project. Dit betekent concreet dat CLIL (kort voor 'Content and Language Integrated Learning) vergeleken werd met andere programma’s en …
Artikel