-
Maak je eigen bordspel: Gratis printables
Voor de echte en creatieve Fidgetsfans is er nu ook een bordspel om uit te printen. Je kleurt alles zelf in met je favoriete kleurtjes. Daarna knip je de vier delen van het bordspel uit en plakt ze (netjes overlappend) aan elkaar. Ook de pionnen, …
BeeldAndere functie -
Kerststal van schoendoos: Knutselidee
Knip de printables van de kerstfiguren uit, kleur ze in en kleef ze op of in de kerststal.
Voor de werkwijze en de printables, klik hier
Beeld (5)Andere functie -
Kerstboom van kranten: Knutselidee
Een kerstboom maken van krantenpapier is heel makkelijk. Met nietmachine, krantenpapier en wat waterverf, ecoline of aquatint heb je hem snel gemaakt. Versieren kan met verschillende knutselmaterialen. Leuk om alle bomen als een slinger op te …
BeeldAndere functie -
Wiebelende kerstboom van papieren bordjes: Knutselidee
Dit kerstboompje wil graag aangestoten worden. Zo kan hij lekker heen en weer wiebelen.
Kijk voor de werkwijze hier.
Beeld (7)Andere functie -
Kerstster van papieren bordjes: Knutselidee
Knutsel een kerstster!
Snijd of knip een ster uit een papieren bordje en plak er nog een bordje tegenaan, dan heb je al een zelfgemaakte kerstster. Om op te hangen of neer te zetten, met een kartonnen standaardje aan de achterkant te plakken …
Beeld (5)Andere functie -
Weericonen voor weerkaart
Een collectie van zelfgetekende icoontjes die je kan gebruiken bij een weerkalender of een wandplaat over het weer.
Beeld (28)Organisatie, firma, vzw -
Halloweenpudding
Een heerlijke oranje pudding!
- Maak pudding, voeg oranje voedingskleurstof toe.
- Voor het neusje neem je een bosbes.
- De oogjes bestaan uit slagroom en chocolade callets.
- Het mondje maak je met chocoladestiften.
- Als laatste …
Beeld (9)Leerkracht, ICT-coördinator -
GROEPI: Regels voor groepswerk
Een geheugensteun om de regels tijdens groepswerk te onthouden. De regels worden voorgesteld met een ezelsbruggetje (GROEPI), en met Sclerapicto's.
Beeld (49)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Stel jezelf voor met de handmethode
Leerlingen maken eerst een afdruk van hun hand. Daarna schrijven ze bij elke vinger een antwoord op de bijhorende vraag:
- Waar ben ik goed in? (duim)
- Wat wil ik bereiken? Wat is mijn doel? (wijsvinger)
- Waar heb ik een hekel aan? …
Beeld (43)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Wie ben ik: Mindmapping
Een oefening waarbij leerlingen leren om een mindmap te maken.
De leerlingen maken eerst een lookalike van zichzelf. Van hieruit vertrekken een zestal takken. Op deze takken komen onderwerpen die de leerlingen leuk vinden, zoals eten, …
Beeld (47)Andere functie -
GGGG-schema
Een visueel hulpmiddel om met een leerling aan de slag te gaan met het GGGG-model:
- Wat is er gebeurd?
- Wat dacht je en voelde je op dat moment?
- Hoe reageerde je?
- Wat was het gevolg van je reactie?
Zowel bruikbaar voor kinderen met faalangst als …
Beeld (19)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Gedragsmeter
Deze gedragsmeter met wasknijpers helpt je om het ongewenst gedrag in te binden.
Beeld (10)Leerkracht