-
Europees burgerschap in de klas: Casussen voor mondige EU-burgers
De impact van de EU op het dagelijkse leven is enorm, maar niet altijd zichtbaar. Jongeren vormen tot geïnformeerde en mondige EU-burgers vraagt actief leren om hen voor te bereiden op maatschappelijke verantwoordelijkheid en …
Downloadbaar lesmateriaal -
C#: Een inleiding tot de programmeertaal
In deze publicatie leer je over de algemene concepten van de programmeertaal C# en hoe je ze gebruikt in consoletoepassingen in de Microsoft Visual Studio omgeving.
De oplossingen van de oefeningen zijn niet inbegrepen, maar mogen geen probleem …
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht -
Driefasig sinusoïdaal signaal: Vectoriële voorstelling
GIF-animatie van een vectoriële voorstelling van het ontstaan van een driefasig sinusoïdaal signaal.
Beeld (4)Leerkracht -
Drukknop: Animatie
Geanimeerd GIF-bestandje over de werking van een drukknop met NO- en NC-contact.
BeeldLeerkracht -
Voortplantingsstelsel: Benoemen voortplantingsorganen
Een kruiswoordraadsel over de voortplantingsorganen bij mannen en vrouwen.
Interactieve oefening (4)Leerkracht -
België: Elementaire weetjes
Maak het kruiswoordraadsel met elementaire weetjes over België, zoals landsdelen, de landstalen, koning enz.
Interactieve oefening (3)Leerkracht -
Ingekleurde mandalatekening
Een voorbeeld van een ingekleurde mandala.
BeeldLeerkracht -
Ingekleurde mandalatekening
Een voorbeeld van een ingekleurde mandala.
BeeldLeerkracht -
Ingekleurde mandalatekening
Een voorbeeld van een ingekleurde mandala.
BeeldLeerkracht -
Zich voorstellen: Facebookprofiel
De leerlingen noteren info over zichzelf op een Facebookfiche:
- school en klas,
- geboorteplaats en -datum,
- woonplaats,
- hobby's,
- vrienden,
- ...
Beeld (34)Leerkracht -
Het M&M-spel: Kennismaking
Elke leerling neemt een M&M en beantwoordt de vraag die bij de gekozen kleur hoort.
Beeld (87)Leerkracht -
Stel jezelf voor met de handmethode
Leerlingen maken eerst een afdruk van hun hand. Daarna schrijven ze bij elke vinger een antwoord op de bijhorende vraag:
- Waar ben ik goed in? (duim)
- Wat wil ik bereiken? Wat is mijn doel? (wijsvinger)
- Waar heb ik een hekel aan? …
Beeld (43)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner