-
STEMOOV: Video
Deze video demonstreert aan de hand van een praktijkvoorbeeld hoe het STEMOOV-model effectief kan worden toegepast in een lessituatie.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
ZIM Editor: Coderen in ZIM via de webbrowser
Via de ZIM-code-webeditor kan je programmeren in ZIM via de webbrowser. In deze video ontdek je de evolutie van deze code-editor.
Kinderen leren programmeren via de ZIM Slate en leraren kunnen apps (zapps = ZIM apps) ontwerpen via deze …
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Moeten hoogbegaafde leerlingen ook tussenstappen noteren?
Hoogbegaafde leerlingen begrijpen soms niet waarom ze tussenstappen moeten noteren bij oefeningen. In dit artikel vind je tips over hoe je dit kan aanpakken in de klas.
Artikel (11)Ander -
Rekenen met breuken: Uitlegvideo
In deze uitlegvideo worden verschillende onderdelen van rekenen met breuken uitgelegd:
- wat is een breuk?;
- vermenigvuldigen van breuken;
- vereenvoudigen van breuken;
- breuken optellen;
- breuken aftrekken.
Video (4)Leerkracht -
Wiskundehulp in Edge: Uitlegvideo
In de browser Edge van Microsoft zit een tool om binnen de browser zelf wiskundige problemen te laten oplossen, genaamd wiskundehulp.
Deze laat toe om ingewikkelde berekeningen uit te voeren en geeft je zelfs de stappen die hiervoor nodig zijn.VideoLeerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Steunpunt Centrale Toetsen in Onderwijs: Visietekst en explainer
Benieuwd naar hoe de centrale toetsen eruitzien en hoe ze tot stand komen? In deze video worden de activiteiten en de visie van het Steunpunt geïllustreerd. Deze video werd ontwikkeld door Studio Monk i.s.m. het Steunpunt.
In de visietekst van …
ArtikelAndere functie -
RTI-model bij wiskunde
Response to Intervention (RTI) is een interventiemethodiek om vroeg, systematisch en
adequaat intensieve hulp aan leerlingen die moeite hebben met het verwerven van de
leerstof.RTI is een aanpak in niveaus voor ondersteuning aan leerlingen die wordt …
ArtikelLeerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Adaptieve Dia-LVS-toetsen
Het Dia-leerlingvolgsysteem of digitale toetsen zijn het resultaat van jarenlang praktijkgericht onderzoek naar de taal- en rekenontwikkeling van leerlingen.
Met Dia-LVS volg je de groei van jouw leerlingen en klas op en krijg je dankzij diverse …
Video -
Dyscalculie: Info
Een bondig artikel over dyscalculie met enkele algemene tips hoe leerkrachten het verschil kunnen maken voor deze leerlingen.
Artikel (10)Leerkracht -
Passer hanteren voor leerlingen met motorische problemen
In dit filmpje is te zien hoe een passer eenvoudig is aangepast voor leerlingen die problemen hebben met de fijne motoriek.
Video (9)GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner, Ander -
Wat is cirkelrekenen en wat is het niet?
In de video krijg je een duidelijke uitleg van Lucas Hermans van Eureka wat cirkelrekenen is en wat niet.
Video -
STEM: Conceptmodel
Model dat beschrijft op welke wijze de STEM-filosofie kan geïntegreerd worden in de lespraktijk.
Artikel (7)Ander