-
Project kunst: Een verslag in woord en beeld
In de reeks tips voor kleuterjuffen en -meesters maken we op regelmatige basis een verslag van klasactiviteiten. Zo hopen we jullie met praktijkvoorbeelden verder te kunnen inspireren. Ook jij kan hier aan meewerken! Bezorg ons de beelden uit …
Video (6)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
Aller: Video over activerende werkvorm
In deze video zie je hoe de klas creatief aan de slag gaat met het werkwoord aller. Ze beelden de vervoeging uit a.d.h.v. leerlingen die voorbijgaan. Dat doen ze met foto's, video en klankopname.
Video (7)Leerkracht -
Kom op verhaal: Florian de rups
Dit verhaal werd gemaakt volgens de methode kom op, verhaal. Kom op, verhaal! is een methode om met kleuters, leerlingen van de lagere school of in familieverband verhalen te maken.
Video (3)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Digitale fotografie in de kleuterklas
Inleiding
Dit praktijkvoorbeeld gaat specifiek in op de mogelijkheden van digitale fotografie in de kleuterklas. Uit dit praktijkvoorbeeld blijkt dat de jonge kleuters zonder problemen kunnen werken met een digitaal fototoestel. Je kunt werken rond …
VideoSchool/onderwijs -
Een verhaal voorstellen met digitale fotografie
Inleiding
In dit praktijkvoorbeeld maken leerlingen kennis met een aantal Gentse legendes. Ze gaan vervolgens aan de slag om de legendes met digitale foto’s uit te beelden.
Om te beginnen maken ze de kledij die past bij de tijd van waaruit de …
Video (4)School/onderwijs -
Een animatiefilm maken met kleuters
Inleiding
In dit praktijkvoorbeeld gaan kleuters creatief met ICT aan de slag. Ze ontpoppen zich tot ware regisseurs van hun eigen animatiefilmpje.
In de video is te zien hoe kleuters een animatie maken binnen het weekthema 'Het allermooiste …
Video (4)School/onderwijs