-
E-mailfooter Codefestival en EU Code Week
Promoot jij ook het Codefestival en de EU Code Week? Gebruik onze e-mailfooter in jouw e-mailhandtekening en zet de EU Code Week mee in de kijker.
Beeld -
Je naam binair: Sleutelhanger rijgen
Een sleutelhanger maken met je naam in binaire code.
Beeld (3)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
Uitstelgedrag aanpakken met de vijfminutenregel
Heb jij in je klas een leerling die zijn taken vaak uitstelt?
Leer hem dan de vijminutenregel en geef hem dit geheugensteuntje.Of misschien is het wel iets nuttig voor jezelf?
Beeld (22)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
GGGG-schema
Een visueel hulpmiddel om met een leerling aan de slag te gaan met het GGGG-model:
- Wat is er gebeurd?
- Wat dacht je en voelde je op dat moment?
- Hoe reageerde je?
- Wat was het gevolg van je reactie?
Zowel bruikbaar voor kinderen met faalangst als …
Beeld (19)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Gebruik van muis en klavier: Hulpfiche
Deze afbeeldingen verduidelijken het gebruik van de computermuis en het klavier.
Er zijn hulpfiches voor:- knoppen op de muis,
- klikken / slepen / scrollen,
- selecteren met muis,
- typen van hoofdletter / cijfer / letter,
- knoppen delete / …
Beeld (5)Leerkracht -
Avignon: Palais du Pape
Het Palais du Pape in Avignon is één van de toeristische trekpleisters uit de streek.
BeeldLeerkracht -
Een probleem aanpakken: Stappenplan
Een visuele voorstelling van de stappen om een probleem aan te pakken: wat, hoe, doe (noteer), controleer.
Beeld (10)Leerkracht -
Dieren van de axenroos
De fiches in dit pakket geven een overzicht van de tien axenroosdieren en de relatiewijzen waar ze voor staan, gebaseerd op de publicaties van Cuvelier. Er is één fiche per dier, een axenroos met bijschriften en een korte …
Beeld (31)Leerkracht -
Wie ben ik: Mindmapping
Een oefening waarbij leerlingen leren om een mindmap te maken.
De leerlingen maken eerst een lookalike van zichzelf. Van hieruit vertrekken een zestal takken. Op deze takken komen onderwerpen die de leerlingen leuk vinden, zoals eten, …
Beeld (47)Andere functie -
Blinde getallenas tot 100
Een lege getallenas van nul tot honderd.
Beeld (12)Student (lerarenopleiding)