-
Matatalab TaleBot: Programmeerbare robot
Je eigen interactieve verhalen maken door middel van codering: Matatalab Tale-Bot Pro is een lerende robotset voor jonge kinderen. Dankzij de innovatieve technologie en een breed scala aan vakoverschrijdende interactieve kaarten, kunnen …
Fysiek materiaal -
Matatalab VinciBot
Matatalab VinciBot is een robotset voor leerlingen vanaf 8 jaar. Deze set kan meer dan elke andere vergelijkbare set.
De Matatalab VinciBot Set heeft diverse en rijke functionaliteit, open uitbreidbaarheid en een uitstekende kwaliteit.
Met zijn …Fysiek materiaal -
Bionics4Education: Bouwpakket
Dit leermiddel met bio-geïnspireerde prototypes en ondersteunende inhouden stimuleert je leerlingen om een natuurlijk systeem (vis, olifant, bloem, kameleon of vogel) na te bouwen. Ieder bouwpakket bevat de nodige componenten voor het …
Fysiek materiaal -
Je naam binair: Sleutelhanger rijgen
Een sleutelhanger maken met je naam in binaire code.
Beeld (3)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
Eendoostaak: Praktijkvoorbeeld
Een voorbeeld van een eenvoudig systeem en een gemakkelijk op te bergen eendoostaak voor kleuters type 2 (met autisme).
Beeld (8)Leerkracht -
Kamishibai: Digitale vertelkiosk
De digitale vertelkiosk is een digitaal kamishibaitheatertje met touchscreen bovenop een boekenkast.
Op het scherm zijn er achtennegentig verhalen te zien in eenentwintig verschillende talen. Aan sommige verhalen is er ook een verwerkingsactiviteit …
Fysiek materiaal (7)Leerkracht -
Beloningsladder
Wie kan zich aan de afspraak houden en gaat omhoog op de beloningsladder? Wie heeft het wat moeilijk en zakt er een plaatsje?
Wie in de top van de ladder geraakt, krijgt op het einde van de dag een extra beloningspunt. Maar wie onderaan …
Beeld (56)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Matatalab: Coderen en programmeren voor kleuter en lager onderwijs
Matatalab is een educatief codeerspel geschikt voor kinderen van 4 - 9 jaar. Dit spel stimuleert de cognitieve vaardigheden, de creativiteit en fantasie en leert kinderen de eerste stappen van coderen en programmeren. Er wordt geen pc of tablet …
Fysiek materiaal -
Tuxpaint: Voorbeeld
Tux Paint is een ideaal programma om aan het werk te gaan met kinderen van elke leeftijd op de computer. Dit werkje is gemaakt door een vijfjarige kleuter op onze school.
BeeldLeerkracht -
ictLESKISTEN: Koffers met ICT-materiaal
De ICT-LESKISTEN zijn kisten boordevol ICT-materiaal.
De bedenkers verzorgen workshops op maat met de leskisten. Aansluitend op een workshop kan je de kisten huren.
In de webwinkel vind je samengestelde kisten. Ook kan je artikelen los …
Fysiek materiaalLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Wie ben ik: Mindmapping
Een oefening waarbij leerlingen leren om een mindmap te maken.
De leerlingen maken eerst een lookalike van zichzelf. Van hieruit vertrekken een zestal takken. Op deze takken komen onderwerpen die de leerlingen leuk vinden, zoals eten, …
Beeld (47)Andere functie -
14-herd18: Educatief filmproject WOI op tablet
Het doel van het educatieve project is om leerkrachten en leerlingen aan de hand van een voorbereiding in de klas een overzicht te geven van wat er over WOI aanwezig is in de Westhoek en ze enthousiast te maken om een uitstap te plannen. In het …
Fysiek materiaalOrganisatie, firma, vzw