-
Zelf een museum vullen: Lesidee
Op deze beelden zie je hoe leerlingen aan de slag gaan om een eigen museum te vullen met kunstwerken.
Inleiding
- Je start met een vraaggesprek. Wat zie je leerlingen? Ze geven aan dat ze een lege witte ruimte zien. Van daaruit kan je dan …
Beeld (8)Leerkracht -
Je naam binair: Sleutelhanger rijgen
Een sleutelhanger maken met je naam in binaire code.
Beeld (3)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
Kaftpapier bij project Ezelsoor: Lesidee
Met dit lesidee kan je aan de slag in het kader van de Boekenkaftdag van Ezelsoor. Je leerlingen vullen het papier met allerlei soorten vliegertjes.
Dit lesidee werd aangebracht door de Academie Beeldende en Audiovisuele Kunsten van …
BeeldLeerkracht -
Eendoostaak: Praktijkvoorbeeld
Een voorbeeld van een eenvoudig systeem en een gemakkelijk op te bergen eendoostaak voor kleuters type 2 (met autisme).
Beeld (8)Leerkracht -
Beloningsladder
Wie kan zich aan de afspraak houden en gaat omhoog op de beloningsladder? Wie heeft het wat moeilijk en zakt er een plaatsje?
Wie in de top van de ladder geraakt, krijgt op het einde van de dag een extra beloningspunt. Maar wie onderaan …
Beeld (56)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Tuxpaint: Voorbeeld
Tux Paint is een ideaal programma om aan het werk te gaan met kinderen van elke leeftijd op de computer. Dit werkje is gemaakt door een vijfjarige kleuter op onze school.
BeeldLeerkracht -
Wie ben ik: Mindmapping
Een oefening waarbij leerlingen leren om een mindmap te maken.
De leerlingen maken eerst een lookalike van zichzelf. Van hieruit vertrekken een zestal takken. Op deze takken komen onderwerpen die de leerlingen leuk vinden, zoals eten, …
Beeld (47)Andere functie