-
A is voor App: Leesvaardigheidstoepassingen voor worstelende lezers op de basisschool
De AisforApp website heeft een online toolkit waarmee we leerkrachten ondersteunen bij het vinden van goede lees- of spellingapplicaties die het vloeiend lezen helpen bevorderen, vooral bij leeszwakke leerlingen.
Afgezet tegen de drie fasen van …
Website (4)Ander -
Bloggende leraren met ideeën om te differentiëren
Er verschijnen regelmatig verhalen, artikels, podcasts ... over differentiatie. Saskia Vandeputte en Jan Royackers verzamelden hun zes favoriete differentiatie-posts:
- topstrategieën om tot leren te komen;
- gedifferentieerd evalueren;
- de …
ArtikelAnder -
Heeft iedereen het begrepen?
Heeft iedereen het begrepen? Met die vraag kom je zelden te weten wat leerlingen onder de knie hebben en wat niet.
In dit artikel geeft Saskia Vandeputte vijftien manieren om formatief te evalueren, onderverdeeld in drie categorieën:
…Artikel (17)Ander -
Leerexpert IC3T: Aan de slag met ICT en STEAM
Een site waar je informatie kan vinden om met ICT en STEAM in je klas aan de slag te gaan.
Een greep uit het aanbod:
- apps voor wiskunde, Nederlands, W.O. ...;
- ICT-tools;
- tools om aan de slag te gaan met foto en video;
- materialen om te leren …
Website (6)ICT-coördinator -
Powerpoint maken over voertuig: Lesplan
Dit lesplan werd uitgewerkt om cognitief begaafde kinderen uit te dagen en te motiveren door hun eigen interesse aan te spreken.
Downloadbaar lesmateriaal (3) -
ICT-competentieprofiel voor leraren en begeleiders in het buitengewoon onderwijs
ICT-vaardigheden aanleren aan kinderen met een verstandelijke beperking, hoe doe je dat?
Dit is een vaak voorkomende vraag van leraren die de meerwaarde van ICT voor de doelgroep wel kennen, maar niet goed weten hoe eraan te beginnen. Veel leraren …
ArtikelLeerkracht, Ander