-
Led-nachtlampje: Techniekles in het eerste leerjaar
Deze klas maakte een energiezuinig led-nachtlampje. Goed voor uren licht in de duisternis.
We schuurden, boorden, plooiden, hamerden en schroefden het geheel in elkaar. De kunststof die we gebruikten is PETG. Deze kan je koud vervormen. Andere …
Video (9)Leerkracht -
Digitaal (prenten)boek ontwerpen
Inleiding
In dit praktijkvoorbeeld maken leerlingen van de derde graad een digitaal prentenboek. Ze maken eerst een scenario van het verhaal in de vorm van een schetsboek. Vervolgens tekenen ze de figuren uit het verhaal op papier, scannen ze het …
Video (11)School/onderwijs -
Een verhaal voorstellen met digitale fotografie
Inleiding
In dit praktijkvoorbeeld maken leerlingen kennis met een aantal Gentse legendes. Ze gaan vervolgens aan de slag om de legendes met digitale foto’s uit te beelden.
Om te beginnen maken ze de kledij die past bij de tijd van waaruit de …
Video (4)School/onderwijs -
Een animatiefilm maken met kleuters
Inleiding
In dit praktijkvoorbeeld gaan kleuters creatief met ICT aan de slag. Ze ontpoppen zich tot ware regisseurs van hun eigen animatiefilmpje.
In de video is te zien hoe kleuters een animatie maken binnen het weekthema 'Het allermooiste …
Video (4)School/onderwijs -
PowerPoint: Fotoquiz
De leerlingen gaan in een klein groepje de school rond met een digitaal fototoestel. Deze foto's verwerken ze in een powerpoint waarbij dan vragen gemaakt worden. Zo ontstaat er een soort fotoquiz waarbij de leerlingen met veel plezier werken met …
VideoLeerkracht -
Bollekensschool: Douchegel maken
Het project startte met een introductieles gegeven door Jozefien De Feyter,
medewerkster van de vzw natuur en wetenschap.
Ze gaf, aan de hand van een powerpointpresentatie, meer uitleg over chemie.
Er werden enkele proefjes uitgevoerd en maakten …VideoLeerkracht, Preventieadviseur, … -
Bollekensschool: Badschuim maken
Het project startte met een introductieles gegeven door Jozefien De Feyter, medewerkster van de vzw natuur en wetenschap.
Ze gaf, aan de hand van een presentatie, meer uitleg over chemie.
Er werden enkele proefjes uitgevoerd en …Video (3)Leerkracht, Preventieadviseur, … -
Hoe maak ik broodjes?
Een stappenplan voor en door leerlingen van het BuSO om broodjes te maken.VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Paarden en verkeer: Parcours
Deze video kadert in een reeks over paarden en verkeer.
Ook ruiters moeten zich houden aan verkeersregels. Het is even belangrijk voor de ruiter als voor de andere weggebruikers meer kennis te hebben over de gewoonten en verkeersregels en -borden …
VideoLeerkracht, Preventieadviseur, … -
Paarden en verkeer: Uitleg
Deze video kadert in een reeks over 'paarden en verkeer'.
Ook ruiters moeten zich houden aan verkeersregels. Het is even belangrijk voor de ruiter als voor de andere weggebruikers meer kennis te hebben over de gewoonten en verkeersregels en -borden …
VideoLeerkracht, Preventieadviseur, … -
Paarden en verkeer: Initiatiefnemer
Deze video kadert in een reeks over 'paarden en verkeer'.
Ook ruiters moeten zich houden aan verkeersregels. Het is even belangrijk voor de ruiter als voor de andere weggebruikers meer kennis te hebben over de gewoonten en verkeersregels en -borden …
VideoLeerkracht, Preventieadviseur, … -
Paarden en verkeer deel 10: Veilig op pad
Deze video kadert in een reeks over 'paarden en verkeer'.
Ook ruiters moeten zich houden aan verkeersregels. Het is even belangrijk voor de ruiter als voor de andere weggebruikers meer kennis te hebben over de gewoonten en verkeersregels en -borden …
VideoLeerkracht, Preventieadviseur, …