-
ICT-basiskennis testen bij leerlingen
In 2020 zagen we door het budget van Digisprong onze ‘actieve’ Chromebooks voor de
leerlingen verdubbelen! Koppel dit met alle inspanning die vanuit het schoolbestuur en het ICT-team reeds werden gedaan en dan ga je je afvragen: …Artikel (8)ICT-coördinator -
Preventie in het onderwijs is meer dan lesgeven over illegale drugs: Visietekst
Visietekst ter ondersteuning van de leerlijn verslavingspreventie, passend binnen effectieve preventie en het alcohol- en drugbeleid op school.
Achtergrondinformatie voor leerkrachten om op een evidence based manier aan de slag te gaan rond …
Artikel -
Leerlijn mediakundige ontwikkeling als professionaliseringstool voor leerkrachten: Praktijkvoorbeeld
In deze tekst probeer ik kort uit te leggen hoe wij begonnen zijn aan onze leerlijn, hoe het
proces onszelf professionaliseerde en hoe we deze tool willen inzetten om
leerkrachten te professionaliseren op het vlak van media.ArtikelICT-coördinator -
Effectmeting van ICT-beleid op ICT-vaardigheden: Praktijkvoorbeeld
Praktijkvoorbeeld waarin de auteur het heeft over de effectmeting van het ICT-beleid van zijn scholengemeenschap op de ICT-vaardigheden van de leerlingen. Enkele vragen die daarbij centraal stonden:
- Zijn onze leerlingen ICT-vaardig?
- Wat moeten we …
ArtikelICT-coördinator -
De volgende stap in ICT-implementatie: Streven naar kwaliteit
Dankzij de nascholings- en begeleidingsinitiatieven rond ICT en de sensibilisering die met de invoering van de eindtermen ICT gepaard ging, is de integratie van ICT in de lessen er in heel wat scholen op vooruit gegaan.
Meer en meer leerkrachten …
Artikel (4)School/onderwijs -
De opdracht van de ICT-coördinator
De precieze opdracht van de ICT-coördinator was lange tijd onduidelijk. Sinds kort is er een functiebeschrijving. De hoofdopdracht van de ICT-coördinator is het ondersteunen van leerkrachten in het integreren van ICT in de les. Maar waaruit …
Artikel (9)School/onderwijs -
Informatieverwerving en –verwerking in het basisonderwijs: Peilingsresultaten
Hoe verwerken leerlingen uit het basisonderwijs informatie? Bereiken deze leerlingen het gewenste niveau? Welke factoren beïnvloeden de resultaten van deze leerlingen?
In de brochure Informatieverwerving en –verwerking in …
Artikel (3)Organisatie, firma, vzw