-
Beroepen: Ontdekkingsoefening
Deze interactieve oefening kan je gebruiken als je verschillende soorten beroepen wil aanbrengen op een speelse manier, dit kan in het kader van een groepswerk. De oefening bestaat uit een aantal ontdekkingspagina's waarin de volgende beroepen aan …
Interactieve oefening (6)Student (lerarenopleiding) -
Zoekopdracht: Guatemala en Broederlijk Delen 2019
Leerlingen zoeken a.d.h.v. vragen in een Google formulier naar antwoorden over Guatemala en Broederlijk Delen.
Interactieve oefening (8)Leerkracht -
Kleutereiland: Spelletjes voor de kleuterklas van Meester Dennis
Kleutereiland is een app van Meester Dennis. Kinderen van 3 tot 6 jaar kunnen met deze applicatie oefenen met het voorbereidend lezen, tellen, rekenen, cijferherkenning en nog veel meer.
Vragen, opdrachten en menu’s worden uitgesproken …
App of softwareSchool/onderwijs -
Economische vaardigheden: Project
Is het haalbaar om alle leerlingen uit de eerste graad via een project economische basisvaardigheden mee te geven? Dat is de onderzoeksvraag die we aan de hand van de literatuurstudie en het project willen beantwoorden.
Als eerste hebben we …
Artikel -
Spel van de Gouden Eeuw: Educatief spel
Het Spel van de Gouden Eeuw is een game voor tablets, smartphones en PC’s.
In het Spel ben jij een beginnende koopman in Amsterdam in 1594. Met eigen geld, met krediet van anderen en door een goede mix van risico en rendement kun je heel rijk …
App of software (5)Leerkracht -
Malariaspot
Een serious game om meer zicht te krijgen op de mondiale problematiek van malaria.
App of softwareLeerkracht -
You've got the power: Serious game energietransitie
Met de serious game You’ve got the power kunnen leerlingen met het thema duurzame energie aan de slag.
Met You’ve got the power ervaren leerlingen de impact van de keuzes die partijen maken die betrokken zijn bij de energietransitie. Ze …
Interactieve oefening (3) -
Apestaartjaren: De digitale leefwereld van kinderen en jongeren
Het Apestaartjaren-onderzoek is een tweejaarlijkse bevraging door Mediaraven, Mediawijs en de onderzoeksgroep imec-MICT van de Universiteit Gent.
Het onderzoek bestaat uit twee bevragingen rond de digitale leefwereld bij kinderen (6-12 jaar) in de …
Artikel -
Trading Game: Simuleren van een futures-uitwisseling
Dit is een geautomatiseerd handelsspel dat in de klas met enkele laptops en een lokaal netwerk kan worden gespeeld. Het simuleert de handel en het maken van een financiële toekomst op basis van de uitkomst van een eenvoudig kaartspel.
Dit kan …
Vertaald door
App of softwareLeerkracht, Ander -
Cargo-Bot: Programmeren met de iPad
Een puzzelspel dat een robot leert om dozen te verzetten. Aan de hand van dit spel leren kinderen de basis van coderen.
App of software (4)Leerkracht -
Implementatiegids tablets in het onderwijs
In deze gids willen we schoolleiders, ICT-coördinatoren en leraren inzicht geven in de bouwstenen voor het vormgeven van een succesvol tabletproject. De gids is opgebouwd aan de hand van tien concrete richtvragen.
In het tweede deel van de …
Artikel (4)Leerkracht, ICT-coördinator -
Implementeren van de ICT-eindtermen in de klaspraktijk: Onderzoek
Evelyn Steurs deed onderzoek naar het implementeren van de ICT-eindtermen in de klaspraktijk. In dit artikel kom je meer te weten over de resultaten van dit onderzoek.
ArtikelStudent (lerarenopleiding)