-
Digitaal (prenten)boek ontwerpen
Inleiding
In dit praktijkvoorbeeld maken leerlingen van de derde graad een digitaal prentenboek. Ze maken eerst een scenario van het verhaal in de vorm van een schetsboek. Vervolgens tekenen ze de figuren uit het verhaal op papier, scannen ze het …
Video (11)School/onderwijs -
Een verhaal voorstellen met digitale fotografie
Inleiding
In dit praktijkvoorbeeld maken leerlingen kennis met een aantal Gentse legendes. Ze gaan vervolgens aan de slag om de legendes met digitale foto’s uit te beelden.
Om te beginnen maken ze de kledij die past bij de tijd van waaruit de …
Video (4)School/onderwijs -
Klankenboot
In dit programma dient de juiste klank in een woord gezocht te worden. Oefeningen met diverse instellingen, ook toepasbaar voor hoekenwerk.App of softwareAndere functie -
Brandkast: Geheugentraining
In dit programma wordt het geheugen getraind door het onthouden van codes. Oefeningen met diverse instellingen, ook toepasbaar voor hoekenwerk.App of softwareAndere functie