-
Story Dice: Verhalen schrijven met dobbelstenen
Met de digitale verhaaldobbelstenen van StoryDice kunnen je leerlingen of cursisten de inhoud en de volgorde van een verhaallijn bepalen door digitaal de dobbelstenen te laten rollen.
Artikel (13)Leerkracht -
Eerherstel voor het leesseminarie: Naar een slow pedagogy in professionalisering
Het artikel beschrijft een concrete nascholingsvorm (leesseminarie), legt de onderliggende rationale bloot, bespreekt de voorwaarden en maakt mogelijke effecten duidelijk.
Het is toepasbaar binnen elk team van onderwijsprofessionals, ongeacht …
Artikel (3)Leerkracht -
Vertaalmachines en hoe in te zetten in MVT
Via dit online gedeelde en bewerkbare document verzamelen we en reiken we werkvormen, tips en voorbeelden aan rond het gebruik van vertaalmachines zoals Google Translate en DeepL in de klas, zodat je voor je eigen doelgroep iets in elkaar kan …
Downloadbaar lesmateriaal (6)Leerkracht, Ander -
Webtools voor taalonderwijs
Presentatie bij Webtools voor taalonderwijs, middagsessie op de KConferentie van 15 jaar KlasCement op 18 oktober 2013 in Brussel.
Downloadbaar lesmateriaalPedagogisch begeleider, Ander -
Taalonderwijs in 10 principes volgens een onderzoek van Rod Ellis
Wat weten we op dit moment met zekerheid te vertellen over talenonderwijs? In bijlage tien tips voor je lespraktijk gebaseerd op de huidige stand van zaken van het wetenschappelijk onderzoek!
Tweede en vreemdetalenonderwijs maakt meer …
Artikel (10)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner, … -
Moet je nieuwe woordenschat aanleren in context?
Volgens Shannon Reed is het antwoord ondubbelzinnig: "neen". De twee methodes hebben elk hun eigen rol en vullen elkaar aan. Ze beschrijft haar ervaringen in 2 artikels.
Eerst: I'm a Believer: Vocab Words Out of Context op …
ArtikelLeerkracht