-
Samenstellingen - Tijd voor Taal 6
Sleep elk woord uit de tweede kolom naar een gepast woord uit de eerste kolom zodat je een bestaande samenstelling krijgt.
Interactieve oefening (14)Leerkracht, ICT-coördinator -
Digitaal (prenten)boek ontwerpen
Inleiding
In dit praktijkvoorbeeld maken leerlingen van de derde graad een digitaal prentenboek. Ze maken eerst een scenario van het verhaal in de vorm van een schetsboek. Vervolgens tekenen ze de figuren uit het verhaal op papier, scannen ze het …
Video (11)School/onderwijs -
Een verhaal voorstellen met digitale fotografie
Inleiding
In dit praktijkvoorbeeld maken leerlingen kennis met een aantal Gentse legendes. Ze gaan vervolgens aan de slag om de legendes met digitale foto’s uit te beelden.
Om te beginnen maken ze de kledij die past bij de tijd van waaruit de …
Video (4)School/onderwijs -
Stel het verhaal opnieuw samen: Zinnen ordenen
Je ziet zes of zeven zinnen (AVI 1). Klik de zinnen in de juiste volgorde aan zodat je een correct verhaal krijgt.
Interactieve oefening (16)GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Samenstellingen
Sleep elk woord uit de tweede kolom naar een gepast woord uit de eerste kolom zodat je een bestaande samenstelling krijgt.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Alfabetisch rangschikken
Met deze oefeningen oefen je het alfabetisch rangschikken. De oefeningen worden telkens een beetje moeilijker.
Je lost volgende oefeningen op:
- tien woorden met verschillende beginletter in de juiste alfabetische volgorde slepen;
- de ontbrekende …
Interactieve oefening (4)Leerkracht -
Woordpakket 20 - Tijd voor Taal 2
Welke woorddelen horen samen? Je sleept het einddeel van het woord uit de tweede kolom naar het bijhorende begindeel van het woord in de linkerkolom.
Met deze oefening oefen je de woorden van woordpakket 20 uit de methode Tijd voor Taal 2.
Interactieve oefening (3)Leerkracht -
Alfabetisch rangschikken, tegengestelden en sprookjes
Deze oefenreeks bestaat uit vijf oefeningen:
- eten alfabetisch rangschikken (enkel kijken naar de beginletter);
- dieren alfabetisch rangschikken (enkel kijken naar de beginletter);
- tegengestelden naast elkaar slepen;
- titels van sprookjes aanvullen; …
Interactieve oefening (17)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner