-
STEMOOV: Video
Deze video demonstreert aan de hand van een praktijkvoorbeeld hoe het STEMOOV-model effectief kan worden toegepast in een lessituatie.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Perspectief van een opvoeder over AI in de kunst
Is AI de artiest zijn job aan het afnemen of is deze de job nu net aan het verrijken door grotere creativiteit te genereren? Deze video vangt het perspectief van een opvoeder over AI in de kunst samenvatting met een conclusie tot discussie.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Mestmeesters: Documentaire
De informatieve film Mestmeesters biedt een blik op vier landbouwers die overtuigd zijn van het belang van duurzaam bodem- en landschapsbeheer voor de toekomst van de Vlaamse landbouw. Met doordachte technieken voor bemesting en bodembeheer behalen …
Video -
Erfgoed: Audiovisueel materiaal voor secundair onderwijs
Wil je aan de slag met audiovisueel materiaal voor erfgoedlessen? Op Archief voor onderwijs vind je inspiratie rond erfgoed en STEM, erfgoed en Nederlands, erfgoed en burgerschap, erfgoed en historisch bewustzijn, iedereen erfgoedt & …
Video -
Weetje van de week: Videopodcast
Playlist over het Weetje van de Week: actuele, wetenschappelijk weetjes in de vorm van een videopodcast. Elke week op vrijdag komt er een nieuwe podcast online.
VideoLeerkracht -
Concentraties: Uitlegvideo
Jan Jordens, onderzoeker bij VITO, geeft toelichting over hoeveelheden en lage concentraties. Hij legt het verschil uit tussen een nanogram, microgram, promille, parts per billion en parts per trillion. Wat is de betekenis van een lage …
Video -
Wetenschappelijk erfgoed in het Gents Universiteitsmuseum
Wat doet een wetenschapper precies? Mag een onderzoeker twijfelen, falen of creatief zijn? Op welke uitdagingen botst de wetenschapper? En welke impact heeft onderzoek op onze samenleving? Via deze EDUbox leer je het GUM - Gents …
Video -
Energie: Warmtenetten
Energie is veel meer dan elektriciteit alleen. We gebruiken bijvoorbeeld 75% van onze energie om warmte te produceren. Dat doen we vaak met fossiele brandstoffen, zoals aardgas of olie. Maar zo ontstaan CO2 en broeikasgassen. En die leiden dan …
Video -
Adaptieve Dia-LVS-toetsen
Het Dia-leerlingvolgsysteem of digitale toetsen zijn het resultaat van jarenlang praktijkgericht onderzoek naar de taal- en rekenontwikkeling van leerlingen.
Met Dia-LVS volg je de groei van jouw leerlingen en klas op en krijg je dankzij diverse …
Video -
Afval in zee, wat moeten dieren ermee?: De zee begint bij jezelf
Afval in zee, wat moeten dieren ermee? #dezeebegintbijjezelf
Deze video toont de weg die een sigarettenpeuk, mondmasker en plastic zakje afleggen van op straat, via de wind, beken en rivieren, naar zee. Daar vormen ze een gevaar voor dieren: …
Video (11)