-
Wat hoort niet in het rijtje?: Woordenschatoefening
Digitale oefening met de basiswoordenschat uit richtgraad 1.
In elke rijtje is er telkens één woord dat niet in de reeks past. Klik op het woord dat er niet bij hoort.
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht -
Jaaroverzicht 2022: Quiz
Interactieve BookWidgetsquiz over de actualiteit van 2022
Deze quiz test je kennis over enkele van de belangrijkste nieuwsfeiten van 2022. Hij is beschikbaar in drie talen (Nederlands, Engels en Frans).
Interactieve oefening (6) -
KLAAR-collectie over cyberpesten en 13 andere thema's
Bekijk in deze oefening een KLAAR-video over cyberpesten en los de vragen op.
Interactieve oefening (13)Leerkracht -
Het alfabet: Beginletter en alfabetisch rangschikken
Dit is een BoodWidgets-oefening waarbij de leerlingen oefenen op de beginletter van een woord en alfabetisch rangschikken. Dit is ook handig bij OKAN-klassen.
Interactieve oefening (7)Leerkracht -
Stippen op je hand tegen pesten: Fotocollage
Zet vier stippen op je hand en toon op die manier dat je tegen pesten bent. De leerlingen leren over de betekenis van de 4 stippen.
De leerlingen organiseren een fotoshoot en maken een collage.
Beeld (15)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Dagen van de week: Dagenlied
Zet de woorden met de dagen in de juiste volgorde. Ondertussen hoor je het dagenlied.
Interactieve oefening (7)Leerkracht -
Coronavirus: Hoe beschermen?
Deze oefening over het coronavirus bevat:
- Een ingesproken informatiekaart van Pharos over het coronavirus.
- Een filmpje van Karrewiet over hoe jezelf te beschermen tegen het virus een luister- matchoefening van de flyer Hoe jezelf beschermen …
Interactieve oefening (13) -
Ingekleurde mandalatekening
Een voorbeeld van een ingekleurde mandala.
BeeldLeerkracht -
Ingekleurde mandalatekening
Een voorbeeld van een ingekleurde mandala.
BeeldLeerkracht -
Ingekleurde mandalatekening
Een voorbeeld van een ingekleurde mandala.
BeeldLeerkracht -
Stel jezelf voor met de handmethode
Leerlingen maken eerst een afdruk van hun hand. Daarna schrijven ze bij elke vinger een antwoord op de bijhorende vraag:
- Waar ben ik goed in? (duim)
- Wat wil ik bereiken? Wat is mijn doel? (wijsvinger)
- Waar heb ik een hekel aan? …
Beeld (43)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner