-
Improvisation for all!: Hoe beleven leerlingen collectieve vrije improvisatie in het leerplichtonderwijs
Het onderzoek Improvisation for all! Hoe beleven leerlingen collectieve vrije improvisatie in het leerplichtonderwijs peilt naar de ervaringen van leerlingen (n=1282) uit het secundair onderwijs met een les collectieve vrije improvisatie.
Naast de …Artikel -
Digitale kunst in de klas: Lesplan en e-boek
Het blijkt dat jongeren vaak niet weten of zich niet realiseren dat ook kunstenaars met nieuwe media en technologie werken. Het leek ons dan ook een leuke uitdaging om voor het voortgezet onderwijs een lesplan te ontwikkelen dat jongeren …
Downloadbaar lesmateriaal (5)Ander -
Formatief evalueren in talenonderwijs: Ontwikkeling toolbox a.d.h.v. een participatief onderzoek
Presentatie van een sessie op de studiedag School-hartje-onderzoek van 14 februari 2019.
Thema evaluatie / Binnenklasdifferentiatie
In deze sessie maken deelnemers op een actieve manier kennis met hoe een participatief actieonderzoek in het kader …
Artikel (3) -
Attitudes van leerlingen tav. het vak Frans: Bachelorproef
Deze bachelorproef werd opgesteld met als doel de evolutie van de attitudes van leerlingen t.o.v. het onderwijsvak Frans te onderzoeken bij kinderen van de derde graad lager onderwijs t.e.m. het einde van de 2e graad ASO.
Op basis van de bekomen …
Downloadbaar lesmateriaal (13)Student (lerarenopleiding)