-
Informatievaardigheden: Workshop over wetenschappelijke bronnen
De focus van deze workshop (een combinatie van theorie en oefeningen) ligt op de digitale bibliotheek en op het omgaan met wetenschappelijke bronnen.
Leerlingen leren aan de hand van theorie en oefeningen wetenschappelijke informatie te …
tot
Nascholing of activiteit -
Crossfit voor kinderen: Feestdagen
In dit e-book vind je zes creatieve lessen crossfit in het thema van verschillende feestdagen: Halloween, Werelddierendag, Sinterklaas, Kerstmis, carnaval en Pasen.
De lessen worden ondersteund door beeldmateriaal en …Downloadbaar lesmateriaal (5)Student (lerarenopleiding) -
Kerncijfers van 2023: België en Europa
De Kerncijfers 2023, in de vorm van grafieken, kaarten en infographics, geven een duidelijk overzicht van de statistieken van Statbel en van wat er gebeurt in België, in de gewesten en in de gemeenten. In deze speciale editie, naar aanleiding …
Downloadbaar lesmateriaal (4) -
C#: Een inleiding tot de programmeertaal
In deze publicatie leer je over de algemene concepten van de programmeertaal C# en hoe je ze gebruikt in consoletoepassingen in de Microsoft Visual Studio omgeving.
De oplossingen van de oefeningen zijn niet inbegrepen, maar mogen geen probleem …
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht -
Digitaal leren in de pandemie: best practices uit het handboek
Tijdens het academiejaar 2020-2021 gaf de wereldwijde pandemie de Europeana-gemeenschap van opvoeders de kans om relevanter te worden in hun werk om digitale cultuur te integreren in leerpraktijken en om nog verder te groeien. Evenementen zoals de …
Vertaald door
Downloadbaar lesmateriaal -
Digitale activiteiten in het STEM-onderwijs: Taccle 2
TACCLE2 is een gids waarmee je je lessen kan verrijken en leren in je klas kan bevorderen. Het boek bevat zo’n honderd ICT-ideeën die zowel in wiskunde, wetenschappen en techniek kunnen worden gebruikt. Naast gedetailleerde …
Downloadbaar lesmateriaal (9)Ander -
Zo denkt een computer: Programmeren en computationeel denken in het onderwijs
Zo denkt een computer biedt lagere en secundaire scholen informatie, praktijkvoorbeelden en instrumenten om leerlingen de basisprincipes van computationeel denken en programmeren bij te brengen. Op die manier kunnen scholen hun leerlingen wegwijs …
Downloadbaar lesmateriaal (19)