-
Kubo: Puzzel codeerconcept
Maak kennis met de creatieve en speelse KUBO. Een educatieve hands-on en digitale codeeroplossing die alles biedt wat nodig is om het coderen en computationeel denken onder de knie te krijgen, speciaal ontworpen voor kinderen.
Leerlingen …
Fysiek materiaalNieuw -
Matatalab VinciBot
Matatalab VinciBot is een robotset voor leerlingen vanaf 8 jaar. Deze set kan meer dan elke andere vergelijkbare set.
De Matatalab VinciBot Set heeft diverse en rijke functionaliteit, open uitbreidbaarheid en een uitstekende kwaliteit.
Met zijn …Fysiek materiaal -
STEM-kit voor projecten
STEM op een aantrekkelijke manier en op het niveau van je leerlingen onderwijzen is dankzij de STEM-kit kinderspel.
De STEM-kit is een handige doos waarin het materiaal zit voor vier projecten. De projecten sluiten aan bij technologie en engineering. …
Fysiek materiaal -
Probeer gratis onze STEM en educatieve robotica kits uit
Je krijgt, als leerkracht, gedurende twee weken een gratis proefperiode voor onze STEM en educatieve robotica kits.
Ga naar onze website voor meer informatie.
Fysiek materiaal -
Yoga ABC: Yoga in de klas
Breng plezier in het automatiseren van de letters met deze set kaarten. Oefen de letters met het hele lichaam en laat kinderen de leerstof ervaren, voelen en ontdekken met alle zintuigen. Ook bij oudere kinderen kunnen deze letters met spel en …
Fysiek materiaal -
Themakoffers voor het basisonderwijs: Bibliotheek Beringen
Als leerkracht krijg je in de klas regelmatig te maken met thema’s zoals pesten, welbevinden, afscheid en rouwen, leerstoornissen, duurzaamheid ...
Wil je ook graag een kant-en-klaar pakket met boeken, brochures, lestips en …Fysiek materiaal -
Mathivate: Inspiratiegids motivated mathematical sport activities
Deze sportieve inspiratiegids - de bachelorproef van Marieke De Batselier - gaat sociale en motorische vaardigheden stimuleren, taalontwikkeling bevorderen (Engelse woordenschat) en rekenvaardigheden verfijnen. De oefeningen worden uitgelegd in de …
Artikel -
Apestaartjaren: De digitale leefwereld van kinderen en jongeren
Het Apestaartjaren-onderzoek is een tweejaarlijkse bevraging door Mediaraven, Mediawijs en de onderzoeksgroep imec-MICT van de Universiteit Gent.
Het onderzoek bestaat uit twee bevragingen rond de digitale leefwereld bij kinderen (6-12 jaar) in de …
Artikel -
Cargo-Bot: Programmeren met de iPad
Een puzzelspel dat een robot leert om dozen te verzetten. Aan de hand van dit spel leren kinderen de basis van coderen.
App of software (4)Leerkracht -
Implementeren van de ICT-eindtermen in de klaspraktijk: Onderzoek
Evelyn Steurs deed onderzoek naar het implementeren van de ICT-eindtermen in de klaspraktijk. In dit artikel kom je meer te weten over de resultaten van dit onderzoek.
ArtikelStudent (lerarenopleiding) -
Wordfeud: Digitale Scrabble
Wordfeud is een social game. Op je smartphone of tablet speel je het gekende woordspel Scrabble met je vrienden van op sociale media of zelfs met eender wie. Waarom dan niet met je klasgenoten in hoekenwerk of als beloning? De duur van het spel maakt …
App of softwarePedagogisch begeleider, Ander -
Kwaliteit en gebruik van online informatie voor kinderen.
Een uitgebreid semiwetenschappelijk Engelstalig artikel over kinderinformatie op het web, met een analyse van het Nederlandstalige aanbod en gebruik.
Samenvatting:
Een participerende observatie en literatuurstudie van best practices op het gebied van …
ArtikelOrganisatie, firma, vzw