-
Wet van Ohm: Oefeningen
Dit interactief werkblad bestaat uit twee oefeningen op de wet van Ohm.
Interactieve oefening -
KLAAR-collectie over cyberpesten en 13 andere thema's
Bekijk in deze oefening een KLAAR-video over cyberpesten en los de vragen op.
Interactieve oefening (13)Leerkracht -
Uitstelgedrag aanpakken met de vijfminutenregel
Heb jij in je klas een leerling die zijn taken vaak uitstelt?
Leer hem dan de vijminutenregel en geef hem dit geheugensteuntje.Of misschien is het wel iets nuttig voor jezelf?
Beeld (22)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
8 tips voor een transvriendelijke school: Poster
Deze poster helpt scholen op weg om actief te werken aan een veilige omgeving waarin transgender jongeren zich aanvaard voelen en, net als andere leerlingen, zich vrij kunnen ontwikkelen.
BeeldLeerkracht, Administratief personeel -
Werkvorm mentor - pupil: Wandplaat
Poster over deze interactieve werkvorm waarbij de leerkracht heterogene groepjes maakt van twee leerlingen. De pupil krijgt een doeopdracht of oefening. De andere leerling krijgt de opdracht om de pupil te observeren en raad te geven zodat die …
BeeldLeerkracht -
Werkvorm zoemgroepen: Wandplaat
Poster over deze interactieve werkvorm waarbij de leerlingen per groep een discussie. houden en waarbij ze hun stemvolume beperkt houden zodat anderen niet worden gestoord (zoemen). Eén van de leerlingen brengt daarna verslag uit.
BeeldLeerkracht -
Werkvorm bekend, benieuwd, bewaard: Wandplaat
Poster over deze interactieve werkvorm waarbij de leerkracht eerst polst naar de voorkennis (bekend), dan naar wat ze nog niet weten over het onderwerp en wel willen te weten komen (benieuwd) en tenslotte naar wat er is blijven hangen (bewaard).
Beeld (3)Leerkracht -
GROEPI: Regels voor groepswerk
Een geheugensteun om de regels tijdens groepswerk te onthouden. De regels worden voorgesteld met een ezelsbruggetje (GROEPI), en met Sclerapicto's.
Beeld (49)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Hoe een conflict oplossen? De 4 herstelgerichte vragen
Dit visueel stappenplan kan door leerlingbegeleiding en leerkrachten gehanteerd worden bij herstelgesprekken die moeizaam verlopen, door bijvoorbeeld de taalbarrière.
Bovendien kan het ook als leidraad dienen voor leerkrachten …Beeld (112)Andere functie