-
STEMOOV: Video
Deze video demonstreert aan de hand van een praktijkvoorbeeld hoe het STEMOOV-model effectief kan worden toegepast in een lessituatie.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
ZIM Editor: Coderen in ZIM via de webbrowser
Via de ZIM-code-webeditor kan je programmeren in ZIM via de webbrowser. In deze video ontdek je de evolutie van deze code-editor.
Kinderen leren programmeren via de ZIM Slate en leraren kunnen apps (zapps = ZIM apps) ontwerpen via deze …
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Het technieklokaal van Meester Sander: Videorondleiding
Ik ging op bezoek bij Meester Sander. In de school in Meppel is een technieklokaal, er worden workshops aangeboden voor kleuters en leerlingen lagere school. De workshops gaan ook door in het weekend of tijdens vakantieperiodes.
Op de …
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Rekenen met breuken: Uitlegvideo
In deze uitlegvideo worden verschillende onderdelen van rekenen met breuken uitgelegd:
- wat is een breuk?;
- vermenigvuldigen van breuken;
- vereenvoudigen van breuken;
- breuken optellen;
- breuken aftrekken.
Video (4)Leerkracht -
Wiskundehulp in Edge: Uitlegvideo
In de browser Edge van Microsoft zit een tool om binnen de browser zelf wiskundige problemen te laten oplossen, genaamd wiskundehulp.
Deze laat toe om ingewikkelde berekeningen uit te voeren en geeft je zelfs de stappen die hiervoor nodig zijn.VideoLeerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Adaptieve Dia-LVS-toetsen
Het Dia-leerlingvolgsysteem of digitale toetsen zijn het resultaat van jarenlang praktijkgericht onderzoek naar de taal- en rekenontwikkeling van leerlingen.
Met Dia-LVS volg je de groei van jouw leerlingen en klas op en krijg je dankzij diverse …
Video -
De speurtocht naar de kunstdief: Instructiefilm en lesfiche
In dit filmpje legt de toevoeger aan de leerkracht uit hoe hij of zij de speurtocht met de leerlingen in het domein drama met integratie met media en wiskunde kan integreren.
De speurtocht ligt binnen het thema kunst.
We zoeken het …
Video (11)Student (lerarenopleiding) -
Unplugged programmeren met mTiny
Dit is een informatieve video over de mTiny. Deze robot maakt het mogelijk om op een interactieve manier leerlingen probleemoplossend en logisch te laten nadenken. Met dit robotje kan je leerlingen op een speelse wijze laten kennismaken met …
VideoStudent (lerarenopleiding) -
Passer hanteren voor leerlingen met motorische problemen
In dit filmpje is te zien hoe een passer eenvoudig is aangepast voor leerlingen die problemen hebben met de fijne motoriek.
Video (9)GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner, Ander -
Wat is cirkelrekenen en wat is het niet?
In de video krijg je een duidelijke uitleg van Lucas Hermans van Eureka wat cirkelrekenen is en wat niet.
Video -
Veilig Leren Lezen kim-versie: Overeenkomsten met Dag Loeloe! en Dag Pompom!
Kinderen die in de tweede en derde kleuterklas gewerkt hebben met Dag Loeloe! en Dag Pompom! zullen in het eerste leerjaar heel wat herkennen in de kim-versie van Veilig leren lezen.
Ontdek in dit filmpje de overeenkomsten - de doorgaande lijn …
Video -
Getallen niet meer omkeren: Tip voor rechtshandigen
Zet je linkerhand in om steeds je getallen juist te starten en niet meer om te keren.
Video (15)