-
Artificiële intelligentie en Oudgrieks: Projectomschrijving
Artikel over een project dat werd ontwikkeld om een brug te slaan tussen de klassieke talen en moderne computertechnieken en programmeertalen, waarbij een inleiding wordt gegeven in de wereld van artificiële intelligentie en wat de …
ArtikelLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Latijn en Game Design: Project Nicolai Klimii
Latijn en programmeren, het lijken schijnbare tegenpolen die je niet meteen in dezelfde context zou gebruiken. Dit gameproject, dat een samenwerking vormt tussen de Educatieve Master UGent en het Sint-Lievenscollege bewijst het tegendeel. Door een …
ArtikelLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Improvisation for all!: Hoe beleven leerlingen collectieve vrije improvisatie in het leerplichtonderwijs
Het onderzoek Improvisation for all! Hoe beleven leerlingen collectieve vrije improvisatie in het leerplichtonderwijs peilt naar de ervaringen van leerlingen (n=1282) uit het secundair onderwijs met een les collectieve vrije improvisatie.
Naast de …Artikel -
Immersion Education in history classes: How and why acquire a second language through immersion?
De bachelorproef behandelt de huidige stand van zaken omtrent immersieonderwijs en het Europese CLIL-project. Dit betekent concreet dat CLIL (kort voor 'Content and Language Integrated Learning) vergeleken werd met andere programma’s en …
Artikel -
De invloed van locatie op het ontwikkelen van samenlevingen: Lessenpakket
Het is de afgelopen jaren steeds duidelijker geworden welke impact de ontwikkeling van verschillende samenlevingen kunnen hebben op de planeet. De invloed van deze samenlevingen op het klimaat en de invloed van het klimaat op onze samenlevingen is …
Artikel (3) -
Neanderthaler: Eindwerk
Artikel geschreven als eindwerk over de vooroordelen die mensen hebben over de neanderthaler.
ArtikelAdministratief personeel