-
Prepositions of place
Dit is een overzicht van de verschillende voorzetsels van plaats in het Engels met een eenvoudige, duidelijke illustratie.
Beeld (3)Leerkracht -
How to tell the date: Invulschema
Dit is een invulschema over de vorming van datums in het Engels. Sommige ordinal numbers zijn nog niet ingevuld. Onderaan kunnen leerlingen hun eigen verjaardag schrijven in navolging van het stappenplan erboven.
BeeldStudent (lerarenopleiding) -
Uitstelgedrag aanpakken met de vijfminutenregel
Heb jij in je klas een leerling die zijn taken vaak uitstelt?
Leer hem dan de vijminutenregel en geef hem dit geheugensteuntje.Of misschien is het wel iets nuttig voor jezelf?
Beeld (22)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Eendoostaak: Praktijkvoorbeeld
Een voorbeeld van een eenvoudig systeem en een gemakkelijk op te bergen eendoostaak voor kleuters type 2 (met autisme).
Beeld (8)Leerkracht -
Beloningsladder
Wie kan zich aan de afspraak houden en gaat omhoog op de beloningsladder? Wie heeft het wat moeilijk en zakt er een plaatsje?
Wie in de top van de ladder geraakt, krijgt op het einde van de dag een extra beloningspunt. Maar wie onderaan …
Beeld (56)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
GGGG-schema
Een visueel hulpmiddel om met een leerling aan de slag te gaan met het GGGG-model:
- Wat is er gebeurd?
- Wat dacht je en voelde je op dat moment?
- Hoe reageerde je?
- Wat was het gevolg van je reactie?
Zowel bruikbaar voor kinderen met faalangst als …
Beeld (19)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Avignon: Palais du Pape
Het Palais du Pape in Avignon is één van de toeristische trekpleisters uit de streek.
BeeldLeerkracht -
Middeleeuwse kleding
In de middeleeuwen kon men de maatschappelijke positie van een persoon afleiden van zijn of haar kleding. De meeste boeren droegen bijvoorbeeld eenvoudige kleding, rijke stadslui daarentegen probeerden zich met meer vertoon te kleden. De kleren …
Beeld (3)Leerkracht -
Een probleem aanpakken: Stappenplan
Een visuele voorstelling van de stappen om een probleem aan te pakken: wat, hoe, doe (noteer), controleer.
Beeld (10)Leerkracht -
Dieren van de axenroos
De fiches in dit pakket geven een overzicht van de tien axenroosdieren en de relatiewijzen waar ze voor staan, gebaseerd op de publicaties van Cuvelier. Er is één fiche per dier, een axenroos met bijschriften en een korte …
Beeld (31)Leerkracht -
Wie ben ik: Mindmapping
Een oefening waarbij leerlingen leren om een mindmap te maken.
De leerlingen maken eerst een lookalike van zichzelf. Van hieruit vertrekken een zestal takken. Op deze takken komen onderwerpen die de leerlingen leuk vinden, zoals eten, …
Beeld (47)Andere functie -
Berlijnse muur: Foto's
Sfeerbeelden van de Berlijnse muur met neutrale zone.
BeeldLeerkracht