-
Welbevinden in een digitale wereld: Perspective paper
Het bevorderen van het welzijn van studenten in een digitale wereld gaat verder dan het beheren van de schermtijd in scholen. Welzijn kent vele facetten en omvat het tegemoetkomen aan de behoeften van leerlingen zelf, zodat elke leerling zich goed …
Artikel -
Voorlopige richtlijnen voor meer teamgerichte ICT-coördinatie: Digitale transformatie in het Vlaamse onderwijssysteem
Dit rapport is één van de resultaten van het tweejarige project ‘Digitale transformatie in het Vlaams onderwijs: hervorming van de ICT teams in scholen’
Het is de ambitie van het project om de taak van de ICT-coördinator …
Artikel -
Relevant internationaal beleid en praktijken: Digitale transformatie in het Vlaamse onderwijssysteem
Het rapport beschrijft en vat het vergelijkende onderzoek samen dat door ons projectteam is uitgevoerd over internationale praktijken in de digitale transitie in het onderwijs, met een specifieke focus op ICT-coördinatoren en hoe hun …
Artikel -
Computationeel denken integreren met inzichten uit Finland, Frankrijk en Zweden: Perspective paper
Hoe kunnen we computational thinking-vaardigheden integreren in andere vakken in de onderbouw van het secundair onderwijs? Ontdek het in de nieuwste European Schoolnet Perspective paper, met inzichten uit Finland, Frankrijk en Zweden
Artikel -
Jonge kinderen en digitale technologie: Een kwalitatief verkennend onderzoek
Hoe belangrijk zijn technologie en digitale technologieën voor de jonge kinderen tussen 0 en 8 jaar? Waarvoor gebruiken ze hoofdzakelijk deze technologieën? Is er verschil in de digitale geletterdheid? Welke factoren …
ArtikelAndere functie -
Technology-Empowered Learning: Six Spatial Insights
Technologie hervormt onderwijs over de hele wereld. Van de snelle proliferatie van 'open' online cursussen of MOOCs, tot het wijdverbreide gebruik van apparaten die een verscheidenheid van blended learning ondersteunen. Dit creëert een kruising …
ArtikelAndere functie -
How classroom design affects student engagement
Uit nieuwe gegevens van Steelcase Education studies blijkt dat klaslokalen ontworpen voor actief leren, m.a.w. waar de fysieke ruimte ondersteunend werkt om een focus te krijgen op boeiende ervaringen voor studenten en faculteit, een significant …
ArtikelAndere functie -
Kwaliteit en gebruik van online informatie voor kinderen.
Een uitgebreid semiwetenschappelijk Engelstalig artikel over kinderinformatie op het web, met een analyse van het Nederlandstalige aanbod en gebruik.
Samenvatting:
Een participerende observatie en literatuurstudie van best practices op het gebied van …
ArtikelOrganisatie, firma, vzw