-
3D-letters tekenen: Stappenplan
Een visueel stappenplan om letters in 3D te tekenen.
Beeld (45)Leerkracht -
Week van de Geletterdheid: Aan de slag met cartoons
Briefjes van de juf of meester lezen en begrijpen? Een agenda gebruiken? Niet voor alle ouders evident.
1 op de 10 ouders met kinderen in het basisonderwijs is laaggeletterd. Zij hebben moeite met taal, cijfers en de digitale wereld. De Week van de …
Beeld -
Week van de Geletterdheid: Aan de slag met cartoons
Je kind online inschrijven in een school via het centrale aanmeldregister? Niet voor alle ouders evident.
1 op de 10 ouders met kinderen in het basisonderwijs is laaggeletterd. Zij hebben moeite met taal, cijfers en de digitale wereld. De Week van …
Beeld -
Week van de Geletterdheid: Aan de slag met cartoons
Inschatten hoeveel geld je meegeeft op schoolreis? Niet voor alle ouders evident.
1 op de 10 ouders met kinderen in het basisonderwijs is laaggeletterd. Zij hebben moeite met taal, cijfers en de digitale wereld. De Week van de Geletterdheid wil …
Beeld -
Week van de Geletterdheid: Aan de slag met cartoons
Het rapport van je kind ondertekenen en er een nota bij schrijven? Een confronterende opdracht voor heel wat ouders.
1 op de 10 ouders met kinderen in het basisonderwijs is laaggeletterd. Zij hebben moeite met taal, cijfers en de digitale wereld. De …
Beeld -
Week van de Geletterdheid: Aan de slag met cartoons
Communiceren met de juf of meester van je kind? Je kind ondersteunen? Niet voor alle ouders evident.
1 op de 10 ouders met kinderen in het basisonderwijs is laaggeletterd. Zij hebben moeite met taal, cijfers en de digitale wereld. De Week van de …
Beeld -
Week van de Geletterdheid: Aan de slag met cartoons
Resultaten van je kind bekijken op het digitale platform van de school? Berichten van de juf of meester online lezen? Niet voor alle ouders evident.
1 op de 10 ouders met kinderen in het basisonderwijs is laaggeletterd. Zij hebben moeite met taal, …
Beeld -
Stel jezelf voor met de handmethode
Leerlingen maken eerst een afdruk van hun hand. Daarna schrijven ze bij elke vinger een antwoord op de bijhorende vraag:
- Waar ben ik goed in? (duim)
- Wat wil ik bereiken? Wat is mijn doel? (wijsvinger)
- Waar heb ik een hekel aan? …
Beeld (43)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Soorten houtverbindingen
Deze bijdrage bevat een tekening van houten werkstukken die op een bepaalde manier met elkaar verbonden worden.
BeeldStudent (lerarenopleiding) -
Houten framewerk voor paringstekens
Leerlingen kunnen de paringstekens op de verschillende delen van de constructie plaatsen, om op die manier een naam en een vaste plaats te geven aan elk stuk binnen de constructie.
Beeld (6)Student (lerarenopleiding) -
Ik zie jou, zie jij mij: Verwerkingsmaterialen bij boek
Op de kaarten staan illustraties van Alain Verster en vragen van Siska Goeminne uit hun boek Ik zie jou, zie jij mij?
Beeld (4)Andere functie -
Kloklezen tot op vijf minuten nauwkeurig
Overzicht voor het kloklezen tot op vijf minuten.
Er zijn drie verschillende versies.Beeld (10)Leerkracht