-
Please, Touch The Artwork 2: Zoek- en vindavontuur in iconische schilderijen van James Ensor
Waar is Wally ontmoet moderne kunst in dit gezellige zoek-en-vind-avontuur.
Je bent een in pak gestoken, kunstminnend skelet, onlangs opgestaan uit het graf, met het vermogen om in en door schilderijen te reizen. Met deze vaardigheid …
App of softwareNieuwOrganisatie, firma, vzw -
Cyberpesten in cijfers: Infographic MediaNest
Hoe vaak komt cyberpesten voor bij jongeren? Welke vorm van cyberpesten komt het vaakst voor? Bij wie zoeken jongeren steun?
Artikel (3)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
QuiverVision: Breng tekeningen tot leven met augmented reality
QuiverVision brengt kleurplaten tot leven
De app is ontzettend leuk, maar het is ook een geweldig hulpmiddel voor het ontwikkelen van vaardigheden en kennis over verschillende onderwerpen.
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Wonderwel schakelen tussen welzijn en onderwijs: praktijkgericht onderzoek via design research
Presentatie van een sessie op de studiedag School-hartje-onderzoek van 14 februari 2019.
Thema diversiteit, inclusie en anderstalige nieuwkomers
Om het zorgtraject optimaal te laten verlopen, is een goede verwijzing en samenwerking tussen onderwijs en …
Artikel -
Apestaartjaren: De digitale leefwereld van kinderen en jongeren
Het Apestaartjaren-onderzoek is een tweejaarlijkse bevraging door Mediaraven, Mediawijs en de onderzoeksgroep imec-MICT van de Universiteit Gent.
Het onderzoek bestaat uit twee bevragingen rond de digitale leefwereld bij kinderen (6-12 jaar) in de …
Artikel