-
Gynzy: Tijd om les te geven
Gynzy biedt Interactieve software aan, om het gebruik van je digibord te verbeteren. Je vindt er educatieve tools en spelletjes voor het digibord. Er is adaptieve verwerking voor je leerlingen waarop ze op hun eigen niveau kunnen oefenen.
App of software -
Noda: 3D-modellen in VR
Noda is een toepassing waarbij je in virtual reality mindmaps, story boards, diagrammen, projectplannen... kan maken. Op die manier kan je bijvoorbeeld mindmaps virtueel en in 3D bekijken en bespreken. De software wordt gebruikt om de …
App of softwareLeerkracht -
Notion: Geavanceerde notitie-app
Notion is een notitie-app die je gebruikt om informatie zoals notities, takenlijstjes en agenda-items bij te houden en te ordenen. Notion kan je koppelen met o.a. Google Drive, Microsoft Word ...
App of softwareICT-coördinator, Systeembeheerder -
Open Broadcaster Software: Video's opnemen en live streaming
Deze gratis en opensource software kan je gebruiken voor videorecording en streaming. Maak je eigen les en zend ze uit!
App of softwareICT-coördinator -
Calepino: Zelf een woordenboek samenstellen
Cursisten maken in de app op hun smartphone een eigen woordenboek. Ze maken zelf foto's en spraakopnames.
App of softwareLeerkracht -
Taskade: Online werkruimte
Gebruik Taskade als uw externe teamwerkruimte om sneller en slimmer te werken. Maak realtime takenlijsten en workflows met geïntegreerde videochat in één eenvoudige tool. Het is eenvoudig, flexibel en leuk.
Taskade is de externe werkruimte om …
Vertaald door
App of software -
VRHoogte: Veilig werken op virtuele hoogte - HTC Vive Pro
Veilig werken op hoogte is voor leerlingen in o.a. de bouw- of industriële sector een erg belangrijke te bereiken basiscompetentie.
VRhoogte is een interactieve Virtual Reality-opleidingsmodule voor leerlingen van het …
App of softwareAndere functie -
Future Teacher 3.0: Design online leren, evalueren (stap 5)
Dit is een journey van Future Teacher 3.0 over design leren.
Het ontwerpen van een leereenheid is een iteratief proces: je zet een aantal elementen op, bekijkt ze opnieuw, verandert en verfijnt ze, bekijkt ze opnieuw, tot het resultaat …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Design online leren, implementeren (stap 4)
Dit is een journey van Future Teacher 3.0 over design leren.
Als alle e-materialen digitaal aangemaakt zijn, moeten ze gebruiksklaar worden gemaakt voor gebruik in de cursus. Om digitaal leermateriaal beschikbaar te stellen, wordt er …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Design Online leren, ontwerpen (stap 2)
Dit is een journey van Future Teacher 3.0 over design leren.
In deze fase ga je nadenken over de inhoud en de didactische aanpak van de blended cursus.
Hierbij dagen we je uit om zoveel mogelijk ‘out of the box’ te denken, buiten …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Design Online leren, analyse (stap 1)
Dit is een journey van Future Teacher 3.0 over design online leren.
In de eerste stap bekijken, bespreken en analyseren we de uitgangspunten.
Wie hier te snel overgaat of er onvoldoende tijd voor uittrekt, zal later veel tijd …
Interactieve oefening -
Future Teacher: Design Online leren, het ADDIE-model
Dit is een journey van Future Teacher 3.0 over design online leren.
De inleidende module staat stil bij het ontwerpen van onderwijs. Je gaat aan de slag met het ADDIE-model.
Met de opdrachten in deze module leggen we de koppeling …
Interactieve oefening