-
Leer uit het verkeer: Interactieve zoekplaat
Thinglink rond verkeer met de volgende opdrachten:
- verbind het geluid aan het juiste vervoersmiddel;
- zoek de zeven verschillen;
- plaats de fietsonderdelen op de juiste plek op de fiets;
- matrix vormen (basisvorm verkeersborden) en kleur; …
Interactieve oefeningStudent (lerarenopleiding) -
Werken met patronen in de kleuterklas: Kleutergewijs
Is werken met patronen ook een van jouw favoriete opdrachten in je kleuterklas? Een team van Amerikaanse onderzoekers heeft recent aangetoond dat kinderen die in de kleuterklas meer inzicht hebben in patronen op het einde van de lagere school ook …
Artikel (3)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
Vertelkiosk: Digitale kamishibai
Op de digitale vertelkiosk zijn er 98 verhalen te zien en dit in 21 verschillende talen. Via de touchscreen kunnen kinderen op een snelle en eenvoudige manier een verhaal in een taal naar keuze kiezen.
- doel is waardering van de …
Fysiek materiaal (3) -
Matatalab: Coderen en programmeren voor kleuter en lager onderwijs
Matatalab is een educatief codeerspel geschikt voor kinderen van 4 - 9 jaar. Dit spel stimuleert de cognitieve vaardigheden, de creativiteit en fantasie en leert kinderen de eerste stappen van coderen en programmeren. Er wordt geen pc of tablet …
Fysiek materiaal -
Mathivate: Inspiratiegids motivated mathematical sport activities
Deze sportieve inspiratiegids - de bachelorproef van Marieke De Batselier - gaat sociale en motorische vaardigheden stimuleren, taalontwikkeling bevorderen (Engelse woordenschat) en rekenvaardigheden verfijnen. De oefeningen worden uitgelegd in de …
Artikel -
Ontwikkeling van wiskundige competenties bij kleuters
Presentatie van een sessie op de studiedag School-hartje-onderzoek van 14 februari 2019.
Thema: kleuters / Ontwikkeling van kleuters / Ontwikkeling van wiskundige competenties bij kleuters
We stellen twee onderzoeksprojecten …
Artikel