Ontwikkeling van wiskundige competenties bij kleuters


Presentatie van een sessie op de studiedag School-hartje-onderzoek van 14 februari 2019.

Thema: kleuters / Ontwikkeling van kleuters / Ontwikkeling van wiskundige competenties bij kleuters 

We stellen twee onderzoeksprojecten voor: een project naar de spontane aandacht voor hoeveelheden/cijfers, en een project waarin hun competenties m.b.t. patronen, schattend rekenen, verhoudingen en kansen worden bestudeerd samen met algemeen numerieke competenties. Na de voorstelling gaan we in discussie.

Sprekers
Sanne Rathé , Nore Wijns en Elke Sekeris  werken aan het Centrum voor Instructiepsychologie en –Technologie (KU Leuven), waar het leren en onderwijzen in het vakgebied wiskunde een van de onderzoekstopics is. De onderzoekers die op deze studiedag presenteren, focussen zich vooral op de ontwikkeling van wiskundige competenties bij jonge kinderen, met name kleuters en kinderen in de eerste jaren van de lagere school.

Doelgroep
Leraren, onderzoekers, lerarenopleiders, pedagogische begeleidingsdiensten, inspectie, educatieve uitgeverijen,…

Meld aan of registreer om dit leermiddel volledig te bekijken

Registreren vraagt maar één minuut.
Leraren delen lesmateriaal en -inspiratie met jou
  • gratis lesmateriaal;
  • voor alle leeftijden en vakken;
  • makkelijk doorzoekbaar op lesonderwerp.
Registreer   Veilig en gratis
Je bent al lid?