-
Beloningsladder
Wie kan zich aan de afspraak houden en gaat omhoog op de beloningsladder? Wie heeft het wat moeilijk en zakt er een plaatsje?
Wie in de top van de ladder geraakt, krijgt op het einde van de dag een extra beloningspunt. Maar wie onderaan …
Beeld (56)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Wie ben ik: Mindmapping
Een oefening waarbij leerlingen leren om een mindmap te maken.
De leerlingen maken eerst een lookalike van zichzelf. Van hieruit vertrekken een zestal takken. Op deze takken komen onderwerpen die de leerlingen leuk vinden, zoals eten, …
Beeld (47)Andere functie -
Uitstelgedrag aanpakken met de vijfminutenregel
Heb jij in je klas een leerling die zijn taken vaak uitstelt?
Leer hem dan de vijminutenregel en geef hem dit geheugensteuntje.Of misschien is het wel iets nuttig voor jezelf?
Beeld (22)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Voorzetsels van plaats
Dit is een overzicht van de verschillende voorzetsels van plaats in het Nederlands met een eenvoudige, duidelijke illustratie.
Beeld (15)Leerkracht -
Voorzetsels van richting
Dit is een overzicht van de verschillende voorzetsels van richting in het Nederlands met een eenvoudige, duidelijke illustratie.
Beeld (11)Leerkracht -
Blinde getallenas tot 100
Een lege getallenas van nul tot honderd.
Beeld (12)Student (lerarenopleiding) -
Een probleem aanpakken: Stappenplan
Een visuele voorstelling van de stappen om een probleem aan te pakken: wat, hoe, doe (noteer), controleer.
Beeld (10)Leerkracht -
Eendoostaak: Praktijkvoorbeeld
Een voorbeeld van een eenvoudig systeem en een gemakkelijk op te bergen eendoostaak voor kleuters type 2 (met autisme).
Beeld (8)Leerkracht -
Regenboog: Tekening
Op deze tekening van een regenboog zijn de kleuren geschreven.
Dit kan als voorbeeld gebruikt worden voor andere opdrachten waarbij de leerling vlakken in een tekening moet vullen door het woord meermaals te schrijven.
De prent kan ook gebruikt worden …
Beeld (5)GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner