-
EV'nAR: Handleiding
EV'nAR is een AR-tool die je kan gebruiken op de Microsoft Hololens, smartphone en tablet. Met behulp van deze app kan de leerling via augmented reality kennis maken met een elektrisch voertuig en een waterstofvoertuig.
Downloadbaar lesmateriaal -
VR systeembekisting: Handleiding
Deze handleiding is je gids in het gebruik van de serious game VR Systeembekisting. Dit project werd gerealiseerd binnen een projectoproep van InnoVET (2022-2023), met de steun van de Vlaamse Overheid, departement Onderwijs & Vorming.
De …
Downloadbaar lesmateriaal -
Nomofobietest: Verslaafd aan je smartphone? - Explobots
Aan de hand van dit werkblaadje kunnen de leerlingen een nomofobietest afleggen om zo te ontdekken of ze verslaafd zijn aan hun smartphone of niet.
Downloadbaar lesmateriaal (9) -
Virtual Reality in de klas: Toepassingen en voorbeelden
Uitgebreide lijst met links naar verschillende virtualrealityapplicaties voor technische en algemene vakken. Je krijgt voorbeelden van VR voor volgende vakken:
- auto,
- hout en bouw,
- elektriciteit en centrale verwarming,
- STEM,
- wiskunde, …
Downloadbaar lesmateriaal (9)Leerkracht -
Starten met VR in de klas: Infobundel
Deze bundel richt zich tot scholen die aan de slag willen gaan met Virtual Reality (VR) en meer specifiek met assemblagetaken in Virtual Reality. Je leest er o.a. over de geschiedenis van Virtual Reality en krijgt heel wat …
Downloadbaar lesmateriaal (8)Leerkracht -
App Inventor: Praktijkvoorbeelden
Een syllabus van ruim veertig pagina's om met App Inventor aan de slag te gaan.
Met een aantal praktijkvoorbeelden, die leerlingen kunnen aansporen om zelf te programmeren.Downloadbaar lesmateriaal (6)Leerkracht -
InnoVET: Hand-outs webinar
Hand-outs van de webinar over de deelsite InnoVET. Stap voor stap wordt getoond hoe je leermiddelen kan zoeken op deze deelsite van KlasCement.
Downloadbaar lesmateriaal -
Nettiquette - Explobots
Nettiquette is een samenvoeging van de woorden netwerk en etiquette. Het zijn normen met betrekking tot het gedrag op het internet en alles wat daarbij hoort zoals het gebruik van smartphone, e-mail, sociale media...
In dit document worden 31 van …
Downloadbaar lesmateriaal (47) -
Digitale activiteiten in het STEM-onderwijs: Taccle 2
TACCLE2 is een gids waarmee je je lessen kan verrijken en leren in je klas kan bevorderen. Het boek bevat zo’n honderd ICT-ideeën die zowel in wiskunde, wetenschappen en techniek kunnen worden gebruikt. Naast gedetailleerde …
Downloadbaar lesmateriaal (9)Ander -
Zo denkt een computer: Programmeren en computationeel denken in het onderwijs
Zo denkt een computer biedt lagere en secundaire scholen informatie, praktijkvoorbeelden en instrumenten om leerlingen de basisprincipes van computationeel denken en programmeren bij te brengen. Op die manier kunnen scholen hun leerlingen wegwijs …
Downloadbaar lesmateriaal (19) -
Afbeeldingen vectoriseren voor CAD
Indien je een afbeelding of scan wil gebruiken in een CAD-programma moet je enkele stappen doorlopen.
Deze handleiding legt dit stap voor stap uit voor het gebruik in Autocad.
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht -
Maker in het onderwijs: Jong geleerd 2.0
De Maker-beweging luidt een nieuw digitaal tijdperk in. In de Maker Movement gaat het
niet alleen om zoeken, delen en weten, maar ook om het zelf maken van fysieke dingen
met behulp van de jongste technologie.De publicatie bevat een achttal …
Downloadbaar lesmateriaal (10)