-
Anorganische chemie: Naamgeving zuren, basen, zouten en oxiden
Dit leerpad gaat over de naamgeving van de vier belangrijkste anorganische verbindingsklassen: zuren, basen, zouten en oxiden.
Interactieve oefening (9)Leerkracht -
Mengsel of zuiver stof?
Dit is een oefening op het indelen van stoffen in zuivere stoffen of mengsels.
Er wordt nog geen onderscheid gemaakt in heterogene of homogene mengsels, noch in enkelvoudige of samengestelde zuivere stoffen.Interactieve oefening (9)Leerkracht -
Reactiesnelheid: Zelfstudiepakket met oefeningen en zelfevaluatie
Op deze website kan je aan de slag om het onderwerp reactiesnelheid zelfstandig te ontdekken. Tussendoor zijn er ter evaluatietestjes met verbetersleutel toegevoegd en op het einde is er een taak over dit onderwerp.
Interactieve oefening (5)Leerkracht -
Chemische binding: Basisprincipes
Je oefent met deze quiz op de basisprincipes van de chemische binding.
Interactieve oefening (4)Leerkracht -
Anorganische chemie: Basisbegrippen en naamgeving
Interactief leerpad over de naamgeving van anorganische verbindingen.
Interactieve oefening (4)Leerkracht -
Chemische elementen: Symbolen
Deze interactieve oefeningen helpen leerlingen bij het instuderen van de symbolen en namen van de chemische elementen.
Interactieve oefening (4)Leerkracht -
Enkelvoudige en samengestelde stoffen: Herhalingsoefening
Je oefent de begrippen en omschrijvingen van samengestelde en enkelvoudige stoffen. Combineer de term met de juiste omschrijving.
Interactieve oefening (3)Leerkracht -
PFOS: Webquest
Dit is een online leerpad over PFOS dat ook in de klas gebruikt kan worden. De hedendaagse problematiek wordt langs verschillende kanten bekeken. Via een groepswerk worden leerlingen expert in een vakgebied (chemie, biologie of aardrijkskunde) en …
Interactieve oefening (3)Student (lerarenopleiding) -
Benaderingsregels: Leerpad
Benaderingsregels bij meetresultaten met digitale oefening en schema.
Interactieve oefening (3)Ander -
Metaaloxiden en niet-metaaloxiden: Naamgeving
Je oefent met deze Quizletset zelfstandig de naamgeving van metaaloxiden en niet-metaaloxiden op verschillende manieren.
De oefening is gebaseerd op de systematische naamgeving (niet de vereenvoudigde of regel van Stock).
Interactieve oefening (3)Leerkracht -
Mengsels en stoffen: Kenmerken
Dit is een oefening op het herkennen van:
- heterogene of homogene mengsels;
- enkelvoudige zuivere stoffen;
- samengestelde zuivere stoffen.
Interactieve oefening (3)Leerkracht -
Molecuulmassa: Berekenen
Je oefent op het berekenen van de molecuulmassa van chemische stoffen.
Interactieve oefening (3)Leerkracht