-
STEMOOV: Video
Deze video demonstreert aan de hand van een praktijkvoorbeeld hoe het STEMOOV-model effectief kan worden toegepast in een lessituatie.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
STEM integreren
In dit filmpje van ca. negentien minuten legt de pedagogische begeleidingsdienst van het GO! uit hoe je optimaal STEM integreert in het secundair onderwijs.
Vragen die worden beantwoord:
- Op welke manier komt STEM aan bod in het curriculum na de …
VideoLeerkracht -
Septimino - Minuet van Beethoven: Musicogram
Wil je werken rond klassieke muziek in de klas? Aan de hand van de visuele ondersteuning is een musicogram een ideale werkvorm om te gebruiken. Juf Evy maakte dit musicogram op het lied Septimino - Minuet van Beethoven. Ze focuste hierbij op de …
Video (3)Leerkracht -
Virtual Reality in TA Keerbergen
Een goed praktijkvoorbeeld van TA Keerbergen waar meerdere leerlingen tegelijk kunnen werken in Virtual Reality. Meer informatie in het filmpje rond de aanpak en de voordelen van hun werkwijze.
VideoLeerkracht -
Augmented Reality: COSMO onderzoek
Hier wordt Spatial AR uit het COSMO-onderzoek kort voorgesteld om een eerste indruk te geven van wat dit inhoudt en hoe wij het inzetten.
VideoLeerkracht -
Spatial Augmented Reality
In De Hoge Kouter Kortrijk, buitengewoon onderwijs, wordt Spatial Augmented Reality ingezet om leerlingen te ondersteunen bij assemblagetaken. De school participeert aan het COSMO-onderzoek waarbij de technologie verder op punt wordt gezet. Hoewel …
VideoLeerkracht -
De taken van een landmeter
Kom te weten via deze animatiefilm wat de taken van een landmeter zijn. Geschikt voor alle leeftijden.
De opleiding vastgoed (met afstudeerrichting landmeten) heeft dit filmpje in samenwerking met Medialab van AP Hogeschool Antwerpen gemaakt en licht …VideoLeerkracht, Directie, …