-
Kennismaken met het zesde leerjaar: Eduscape
In deze eduscape wordt volgende leerstof ingeoefend:
- werkwoorden vervoegen in de tegenwoordige en verleden tijd,
- optellen en aftrekken tot 10 000,
- Franse woordenschat,
- een schilderij van Van Gogh in elkaar puzzelen,
- de thema's van …
Interactieve oefening (7)Leerkracht -
Maaltafels van 2, 5, 10 en 3
Via deze opdrachten kunnen leerlingen oefenen op de maaltafels van 2, 5 en 10. Ook krijgen ze mogelijkheid om de maaltafel van 3 te leren, dit door een filmpje en opdrachten.
Dit leermiddel is toegevoegd door studenten die deelnamen aan de …
Interactieve oefeningStudent (lerarenopleiding) -
Breuken: Webquest
Welk deel van een breuk is de teller en welk de noemer? Ken je het verschil tussen gelijknamige en gelijkwaardige breuken?
Je maakt oefeningen rond deze leerstof:
- benamingen bij breuken (teller, noemer, breukstreep, gelijknamige en gelijkwaardige …
Interactieve oefeningStudent (lerarenopleiding) -
Maaltafels: Memory en woordzoeker
Je oefent de maaltafels door een memoryspel en een woordzoeker te spelen.
Dit leermiddel is toegevoegd door studenten die deelnamen aan de Whizzkidswedstrijd voor hogeschoolstudenten lerarenopleiding.
Interactieve oefeningStudent (lerarenopleiding) -
Maaltafels oefenen: Op zoek naar de schat van heksje Lilly
Door maaltafels op te lossen, krijg je een wachtwoord om naar het volgende level te gaan. Zo kan je heksje Lilly helpen om de schat terug te vinden.
Dit leermiddel is toegevoegd door studenten die deelnamen aan de Whizzkidswedstrijd voor …
Interactieve oefening (7)Student (lerarenopleiding) -
Vertelkiosk: Digitale kamishibai
Op de digitale vertelkiosk zijn er 98 verhalen te zien en dit in 21 verschillende talen. Via de touchscreen kunnen kinderen op een snelle en eenvoudige manier een verhaal in een taal naar keuze kiezen.
- doel is waardering van de …
Fysiek materiaal (3) -
Matatalab: Coderen en programmeren voor kleuter en lager onderwijs
Matatalab is een educatief codeerspel geschikt voor kinderen van 4 - 9 jaar. Dit spel stimuleert de cognitieve vaardigheden, de creativiteit en fantasie en leert kinderen de eerste stappen van coderen en programmeren. Er wordt geen pc of tablet …
Fysiek materiaal