-
Basis computerbegrippenspel
Dit memoryspel laat je kennis maken met basis computerbegrippen. Je kan het spel alleen spelen maar het is nog leuker om het samen te spelen.
Interactieve oefening -
Matatalab VinciBot
Matatalab VinciBot is een robotset voor leerlingen vanaf 8 jaar. Deze set kan meer dan elke andere vergelijkbare set.
De Matatalab VinciBot Set heeft diverse en rijke functionaliteit, open uitbreidbaarheid en een uitstekende kwaliteit.
Met zijn …Fysiek materiaal -
Teksttypes: Memory
In deze memory rond teksttypes is het de bedoeling dat de afbeeldingen van verschillende teksttypes gecombineerd worden met de juiste benaming. Het doel is om zoveel mogelijk verschillende teksttypes te leren herkennen.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Keukenmateriaal: Memory
Zoek bij elke afbeelding het juiste woord.
Interactieve oefening (4)Leerkracht -
Omtrek en oppervlakte van vlakke figuren: Formules inoefenen
Memory om de formules van omtrek en oppervlakte in te oefenen. Volgende vlakken figuren komen aan bod:
- driehoek,
- vierkant,
- rechthoek,
- cirkel.
Interactieve oefening (3)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner, … -
Bionics4Education: Bouwpakket
Dit leermiddel met bio-geïnspireerde prototypes en ondersteunende inhouden stimuleert je leerlingen om een natuurlijk systeem (vis, olifant, bloem, kameleon of vogel) na te bouwen. Ieder bouwpakket bevat de nodige componenten voor het …
Fysiek materiaal -
Veiligheidspictogrammen: Memory
Veiligheid en elektriciteit is een ideale combinatie. Test jouw kennis van veiligheidspictogrammen met een speelse pictogrammenmemory. Haast en focus je, want dit memoryspel registreert de verstreken tijd en het aantal pogingen.
Interactieve oefening -
Bevrijd Albert Einstein: Eduscape over energie
Albert Einstein is opgepakt door de geheime politie. Jij kan hem bevrijden door de code te kraken. Los vragen op over energie, batterijen en stroomkringen en krijg zo telkens een stukje van de code.
Deze opdracht sluit aan bij thema 3 (machtig …
Interactieve oefening (15)Leerkracht -
Grondstof en eindproduct: Memory
Koppel de grondstof aan het juiste eindproduct.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Wiskundige symbolen: Memory
Je oefent met deze memory de volgende symbolen:
- deelverzameling van;
- getalverzamelingen;
- tegengestelde;
- absolute waarde;
- is een element van;
- groter dan, kleiner dan, is gelijk aan.
Interactieve oefening (3)Leerkracht -
VR-koffer: Immersief leren
Deze koffer bevat vier Oculus Quest 2 virtualrealitybrillen met toebehoren om in te zetten bij immersief leren (immersive learning). Via deze vorm van leren kunnen vaardigheden en ervaringen worden opgedaan in een virtuele omgeving, die …
Fysiek materiaalOrganisatie, firma, vzw -
Vêtements et accessoires: Memory - Coup de Cœur 1
Oefen de woordenschat rond het thema vêtements et accessoires door deze memory te spelen.
Interactieve oefeningAndere functie