-
Please, Touch The Artwork 2: Zoek- en vindavontuur in iconische schilderijen van James Ensor
Waar is Wally ontmoet moderne kunst in dit gezellige zoek-en-vind-avontuur.
Je bent een in pak gestoken, kunstminnend skelet, onlangs opgestaan uit het graf, met het vermogen om in en door schilderijen te reizen. Met deze vaardigheid …
App of softwareNieuwOrganisatie, firma, vzw -
First keeper online: Website voor keepers
Wat kan ik als doelman op mijn leeftijd? Hoe pak ik een bal?
Veel voetbalverenigingen hebben moeite met het goed invullen van hun keeperstrainingen. Trainers zijn lastig te vinden en soms ontbreekt het ook aan ruimte en middelen. Om deze redenen wil …
WebsiteAndere functie -
Code City: Programmeren met micro:bit
In deze bijdrage vind je een oefenboekje om te leren programmeren met de BBC micro:bit. Dit boekje werd samengesteld in kader van het project Code City waarbij leerlingen leren coderen.
Code City wordt gerealiseerd door District09, Fyxxi en …
Downloadbaar lesmateriaal (3)Andere functie -
Woordenschat, voedselbudget en logaritmen
Wat hebben de woordenrijkdom van een schrijver en iemands budget besteed aan voedsel met mekaar te maken? Wel, meer dan je zou denken! Het wiskundig verband blijkt logaritmisch te zijn.
Het maken van een wiskundig model met behulp van …ArtikelAndere functie -
Het kunstlab van M: De digitale kunstklas
Het kunstlab van M is een participatief platform. Het wil de blik van leerlingen verruimen en ze creatief en kritisch met beelden laten omgaan, ondersteund door artificiële intelligentie (AI).
Leerlingen leren kijken naar kunst in het …
WebsiteOrganisatie, firma, vzw -
Numerieke wiskunde met Python: Pythonprogramma's en handleiding
Deze handleiding behandelt een groot aantal computerprogramma's geschreven in Python die het manuele rekenwerk bij numerieke wiskunde vervangen. Je vindt hier een breed scala aan wiskundige toepassingen binnen de numerieke wiskunde. Voor bijna elk …
Downloadbaar lesmateriaalAndere functie -
Leren tekenen met SketchUp 3D: Presentatie
In deze Prezi-presentatie kom je meer te weten over het tekenprogramma Sketchup 3D en hoe je ermee aan de slag kan. Komt onder andere aan bod:
- wat is SketchUp;
- wat is 3D-tekenen;
- inleiding SketchUp;
- menubalk;
- oefenen;
- leren tekenen met SketchUp.
Downloadbaar lesmateriaalOrganisatie, firma, vzw -
De impact van grondwaterwinning op vegetatie: Syllabus en opdrachten
De leerlingen voeren een project uit en leren bij over verdroging en de impact op grondwaterafhankelijke vegetatie. De fysische principes van grondwaterstroming komen aan bod. Het pakket omvat ook oefeningen in de online GIS-portalen Geopunt en …
Downloadbaar lesmateriaalAndere functie -
Lesprogramma voor Marvel: App design
Marvel is een design platform dat een mock-up verandert in interactieve mobiele ervaringen, allemaal zonder te hoeven coderen. Het eindresultaat is een prototype dat er net zo uitziet en aanvoelt als het echte werk, maar dat minuten kost om te …
WebsiteOrganisatie, firma, vzw -
Tabellen en grafieken maken in Excel: Tutorial
Op basis van gegevens die leerlingen verzamelen, maken ze tabellen en vervolgens passende grafieken.
Downloadbaar lesmateriaal (3)Organisatie, firma, vzw -
De metrogids wereldwijd: Ozobot lesplan
In deze les maken de leerlingen kennis met de metrolijnen van twaalf bekende steden. Zo leren ze zichzelf oriënteren op een metrokaart en de juiste route erop traceren. Daarnaast moeten ze de kleurcodes toepassen zodat de Ozobot hun route kan …
Downloadbaar lesmateriaalOrganisatie, firma, vzw -
Naspelen van het internet: Computationeel denken
Je leerlingen leren hoe het internetwerk door middel van dit spel.
Ze leren de begrippen servers, URL-adressen, webadressen, IP's, DNS,... kennen.
Downloadbaar lesmateriaalOrganisatie, firma, vzw