-
VR systeembekisting: Project InnoVET XR
Dit project resulteerde in een VR-applicatie over systeembekisting, waarin leerlingen virtueel een kolom- en balkbekisting leren opbouwen.
De tool is beschikbaar via de XR-uitleendienst van de Regionale Technologische Centra (RTC). Dit kan binnen RTC …
Artikel -
Grafieken maken: Hoe doe je dat en wanneer gebruik je welke soort grafiek?
Artikel waarin verschillende soorten grafieken worden besproken en wordt uitgelegd welke grafiek je best gebruikt in welke situatie. Ook het gebruik van de X- en Y-as komt aan bod.
Artikel -
Steunpunt Centrale Toetsen in Onderwijs: Visietekst en explainer
Benieuwd naar hoe de centrale toetsen eruitzien en hoe ze tot stand komen? In deze video worden de activiteiten en de visie van het Steunpunt geïllustreerd. Deze video werd ontwikkeld door Studio Monk i.s.m. het Steunpunt.
In de visietekst van …
ArtikelAndere functie -
COSMO: Virtual reality en augmented reality
COSMO is een onderzoeksproject waarbij zowel bedrijven uit de maakindustrie, onderzoeksgroepen alsook secundaire scholen betrokken zijn.
ArtikelLeerkracht -
Casussen als werkvorm in gezondheidswetenschappen
In dit artikel vind je informatie over het gebruik van casussen als werkvormen in gezondheidswetenschappelijke studierichtingen. Casussen kan je gebruiken om leerinhoud te
illustreren. Je kan ze ook als inzetten als werkvorm om leerinhouden te …Artikel (33)Leerkracht -
Musea zetten hun deuren digitaal open met aangepast lesmateriaal
Alle musea zijn dicht, maar je kan op zoveel educatieve manieren de collecties verkennen.
Net op momenten als deze kan je kinderen en jongeren met musea laten kennismaken.Vele medewerkers hebben trouwens aangepast lesmateriaal en tips uitgewerkt om …
Artikel (6)