-
STEMOOV: Video
Deze video demonstreert aan de hand van een praktijkvoorbeeld hoe het STEMOOV-model effectief kan worden toegepast in een lessituatie.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Oog-handcoördinatie op tien niveaus
In deze video daagt Geert je uit om te kijken hoe het zit met je oog-handcoördinatie. De opdracht wordt telkens duidelijk uitgelegd en vervolgens voorgedaan.
Je start bij het oefenen van niveau 1 en je werkt naar niveau 10 toe. Probeer …
VideoLeerkracht -
Gym idee: Playlist met tips voor sportieve activiteiten
Gym idee maakt filmpjes met tips voor de lessen lichamelijke opvoeding en verzamelt die in deze playlist. Je vindt er allemaal ideeën voor sportieve activiteiten die je kan gebruiken tijdens de gymlessen. De lijst is onderverdeeld in …
Video (8)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
Zombies Run: Motiverende app om te lopen
Met deze app beleven je leerlingen een zombieverhaal tijdens het lopen. Motiverend als voorbereiding voor een looptest op school. Tijdens het lopen wordt ook geoefend op Engels taalbegrip. Wegrennen van een horde zombies zorgt dus voor een gezonde …
VideoLeerkracht -
Textiel en de circulaire economie
Tom Duhoux, onderzoeker circulaire economie bij VITO, neemt jullie mee in de wereld van textiel en de uitdagingen ervan.
Textiel heeft de 4de grootste milieu-impact van alle consumptiegoederen. We kopen elk jaar 26 kg kleding per persoon in Europa. De …
Video -
STEM integreren
In dit filmpje van ca. negentien minuten legt de pedagogische begeleidingsdienst van het GO! uit hoe je optimaal STEM integreert in het secundair onderwijs.
Vragen die worden beantwoord:
- Op welke manier komt STEM aan bod in het curriculum na de …
VideoLeerkracht -
Virtual Reality in TA Keerbergen
Een goed praktijkvoorbeeld van TA Keerbergen waar meerdere leerlingen tegelijk kunnen werken in Virtual Reality. Meer informatie in het filmpje rond de aanpak en de voordelen van hun werkwijze.
VideoLeerkracht -
Augmented Reality: COSMO onderzoek
Hier wordt Spatial AR uit het COSMO-onderzoek kort voorgesteld om een eerste indruk te geven van wat dit inhoudt en hoe wij het inzetten.
VideoLeerkracht -
Spatial Augmented Reality
In De Hoge Kouter Kortrijk, buitengewoon onderwijs, wordt Spatial Augmented Reality ingezet om leerlingen te ondersteunen bij assemblagetaken. De school participeert aan het COSMO-onderzoek waarbij de technologie verder op punt wordt gezet. Hoewel …
VideoLeerkracht -
School in beweging
Kinderen en jongeren tussen de vijf en zeventien jaar zouden per dag zestig minuten moeten bewegen. Ondanks de lessen lichamelijke opvoeding op school, haalt de meerderheid van onze kinderen dat streefdoel niet. Rosalie Coolkens (KU …
Video -
Gebruik van het AED toestel
Film over reanimatie en het gebruik van een AED-toestel, met een duidelijk opsomming van de te volgen stappen.
Video (3)