-
Woodcraft VR: VR-training om te leren werken met houtbewerkingsmachines
Met Woodcraft VR leren je leerlingen in virtual reality om te werken met houtbewerkingsmachines. Tijdens de training leer je op een immersieve en veilige manier werken met de paneelzaagmachine en de freesmachine.
App of softwarePedagogisch begeleider -
The Welding Machine: Project InnoVET XR
Lassen, iedereen weet wel wat het is. Weinigen kunnen het en nog minder zijn er beschikbaar op de arbeidsmarkt. De opleiding kost handen vol geld. Met deze nieuwe VR-applicatie leren leerlingen en leraren halfautomatisch lassen in een veilige …
Artikel -
Woodcraft VR: Project InnoVET XR
Woodcraft VR is de VR-training om te leren werken met houtbewerkingsmachines.
In de training leer je op een veilige manier werken met de paneelzaagmachine en de freesmachine. Er zijn per machine diverse opdrachten zoals het wisselen van het …
Artikel -
Veiligheid en instructie aan de machines via AR: Project InnoVET
Binnen dit project werd een Augmented Reality (AR) ontwikkeld om veilig te werken met machines in het machinepark van een school. De filmpjes met handleiding worden als lessenpakket beschikbaar gesteld. De nadruk in dit project ligt op …
Artikel -
School Fab Lab AR: Machines in je klas
Met de School Fab Lab AR app haal je via augmented reality verschillende fabricagemachines in je ruimte binnen met behulp van een iPad of iPhone. Zo kan je bijvoorbeeld een 3D-printer binnenhalen waarmee je volop virtueel kan experimenteren. …
App of softwareLeerkracht -
Digitale leerpaden voor beroepsgerichte vorming: Project InnoVET
Met dit project werd ingezet op digitale leerpaden. Een digitaal leerpad is een logische opeenvolging van leeractiviteiten (instructiefilmpje, tekstje, (deel van een) syllabus, opdracht, oefening, evaluatie, feedback …) die wordt aangeboden …
Artikel -
VRiool: Project InnoVET
Binnen dit project ontwikkelde VTI Deinze, Scheppersinstituut Wetteren, Tectura Merelbeke en Richtpunt campus Eeklo een serious game VRiool gericht op de aanleg van een huisrioleringsnet. Leerlingen kunnen een huisrioleringsnet virtueel …
Artikel -
VR App Kolomboor: Veilig leren werken met VR
VR App Kolomboor werd gecreëerd in het kader van het Innovet project van De Passer/KTA Brugge: "Leerkrachten met VR op de schoolbanken" . De software werd geschreven voor de Oculus Quest.
Via deze app maken leerlingen op een veilige manier …
App of softwareLeerkracht -
Geef toekomstgericht leren mee vorm, Slim Wonen en Leven: Project InnoVET
Leerlingen en leraren uit STEM- en niet-STEM-studierichtingen werken samen met ondernemingen inclusief zorginstellingen, aan maatschappelijk relevante projecten gelinkt aan het transitiegebied Slim Wonen & Leven. Door COVID-19 zijn we met onze …
Artikel -
COSMO: Virtual reality en augmented reality
COSMO is een onderzoeksproject waarbij zowel bedrijven uit de maakindustrie, onderzoeksgroepen alsook secundaire scholen betrokken zijn.
ArtikelLeerkracht -
FACT: In verschillende talen communiceren op de werkvloer
Communiceren in verschillende talen op de werkvloer wordt een stuk eenvoudiger met deze praktische tool. FACT vertaalt tussen Nederlands, Frans, Engels, Spaans, Roemeens, Pools, Arabisch, Dari, Pashtu, Somalisch en Oekraïens en kan ook …
App of software -
Apollo - 50 jaar maanlanding
Een halve eeuw geleden zette Neil Armstrong voet op de maan. In totaal twaalf astronauten zouden op onze naaste buur rondwandelen. De eerste maanlanding hield heel de wereld aan het tv-toestel gekluisterd, de laatste vlucht kreeg nog amper …
Artikel (6)