-
STEMOOV: Video
Deze video demonstreert aan de hand van een praktijkvoorbeeld hoe het STEMOOV-model effectief kan worden toegepast in een lessituatie.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Wil van Meeten: YouTube
Op dit YouTubekanaal van Wil van Meeten vind je video's over:
- inductiebuigen,
- verspannen,
- coquillegieten,
- horlogerie,
- ...
Naast filmpjes over de metaalindustrie bevat dit videokanaal ook filmpjes over andere technische onderwerpen.
VideoLeerkracht -
3D-animaties van technische zaken
In dit Engelstalig videokanaal worden technische zaken zoals gebouwen, skiliften, bruggen ... aan de hand van 3D tekeningen en animaties uitgelegd.
VideoLeerkracht, Ander -
Automobielsector: Beroepen
Op deze pagina vind je acht getuigenissen van mensen die hun weg hebben gevonden in de talloze jobs van de automobielsector. De professionals getuigen over de meerwaarde van een hogeschoolopleiding in de automotive.
Video -
Duaal leren: Myth Busters
Duaal leren is alleen voor jongens. Duaal leren is alleen werken en geen school. Duaal leren is voor dommeriken. Er bestaan veel clichés over duaal leren. Deze videoplaylist ontkracht al deze vooroordelen.
Video -
Erfgoed: Audiovisueel materiaal voor secundair onderwijs
Wil je aan de slag met audiovisueel materiaal voor erfgoedlessen? Op Archief voor onderwijs vind je inspiratie rond erfgoed en STEM, erfgoed en Nederlands, erfgoed en burgerschap, erfgoed en historisch bewustzijn, iedereen erfgoedt & …
Video -
Letten kinderen op iemands huidskleur?
Als hele jonge baby's zich een eerste indruk vormen van mensen in hun omgeving, speelt huidskleur dan een rol? We verklappen het maar vast: absoluut niet. Maar hoe kan het dan dat huidskleur later wel gaat opvallen? Hoe wordt dat beeld gevormd? …
Video -
Zijn we vrij?
We leven in een vrij land. We mogen denken en geloven wat we willen. We hebben de vrijheid om onze koning of onze minister-resident stom te vinden. Zelfs als we er geen argumenten voor hebben. Er is dan geen politie die ons dan in de …
VideoLeerkracht -
Was Jan Van Eyck een genie?
Leonardo Da Vinci behoeft geen introductie. De wereldster van de 15e en 16e eeuw zou geen gelijke gekend hebben, maar klopt dat wel? Liep er enkele tientallen jaren eerder met Jan Van Eyck geen homo universalis rond in ons eigen Belgenlandje of …
Video -
Moeten we bedreigde diersoorten nog wel redden?
Sommige soorten neushoorns zijn nog op één hand te tellen, panda's lijken niet zonder ons te kunnen overleven... Hoort het uitsterven van soorten niet gewoon tot de natuur? En moeten we bedreigde diersoorten dan nog wel redden? …
Video -
STEM integreren
In dit filmpje van ca. negentien minuten legt de pedagogische begeleidingsdienst van het GO! uit hoe je optimaal STEM integreert in het secundair onderwijs.
Vragen die worden beantwoord:
- Op welke manier komt STEM aan bod in het curriculum na de …
VideoLeerkracht -
Koeltechnieken: Wat is dat nu juist?
Koeltechnieken, we komen er zonder het te beseffen dagelijks mee in contact. Ontdek hier wat koeltechnieken precies inhoudt.
Koeltechnieken. Het bevindt zich overal en is vaak dichterbij dan je zou denken. Denk maar eens aan je voeding, de airco in …
Video