-
EV’nAR 2.0: Project InnoVET XR
In het project wordt via MS hololens, tablet en smartphone (IOS en Android) lesondersteunend materiaal geboden rond alternatieve aandrijvingstechnieken in het autotechnisch onderwijs. Leerlingen leren klassikaal of zelfstandig in een zo …
Artikel -
Globale milieuwinsten door lokale en circulaire textielconsumptie
Om aan onze Vlaamse consumptiebehoefte te kunnen voldoen, moeten we momenteel een groot deel van de benodigde grondstoffen uit het buitenland halen. Hergebruik, recyclage en hoogwaardige, lokale productie van textiel kunnen er voor zorgen dat de …
Artikel -
Klimaatvoetafdruk: Duurzaam t.o.v. een fast fashion T-shirt
De Europese consumptie van textiel heeft de vierde grootste impact op milieu en klimaatverandering, na voeding, huisvesting en mobiliteit. Textielconsumptie zit bovendien in de top drie van factoren die het meeste druk leggen op water- en …
Artikel -
Train je eigen zelfrijdende auto: AI in de klas
Zelfrijdende voertuigen spreken tot onze verbeelding. We zien de technologie opduiken in verschillende vormen zoals auto’s en bussen, maar ook in grasmaaiers, stofzuigers en op de werkvloer. Wanneer we onder de motorkap kijken naar de …
ArtikelLeerkracht, ICT-coördinator, … -
VR trainers on track: Project InnoVET
Binnen dit project ontwikkelde CVO Edukempen in samenwerking met PXL Smart ICT en PXL Onderwijsinnovatie een TTT-programma om Vivista-software te gebruiken. Leerkrachten auto van Campus Het Spoor waren het eerste testpubliek van het TTT-programma …
Artikel -
Circulariteit en innovatie bij bereiding appel-druivenwijn: Project InnoVET
In dit artikel krijg je meer informatie over het InnoVET-project krijg je meer informatie over de opbouw van het project, de vakgebieden die aan bod komen en technieken en didactische methodes die worden ingezet.
De inzet van het ingediende project …
Artikel -
Building learning labs and innovative learning spaces
Een praktische gids die door European Schoolnet is ontwikkeld om scholen en leraren te ondersteunen in het uitrollen van STEM-labo's en een Future Classroom. De middelbare school RHIZO Lyceum OLV Vlaanderen wordt in deze gids als …
ArtikelLeerkracht -
Autotechnisch onderwijs: Online leren en evalueren
Binnen dit traject is gekozen voor de ontwikkeling van e-learningmodules en tools die gratis ter beschikking zijn in alle studierichtingen op alle niveaus binnen het studiegebied auto voor leerlingen en leerkrachten. Er bestaat heel wat online …
Artikel -
COSMO: Virtual reality en augmented reality
COSMO is een onderzoeksproject waarbij zowel bedrijven uit de maakindustrie, onderzoeksgroepen alsook secundaire scholen betrokken zijn.
ArtikelLeerkracht -
De watervoetafdruk: Achtergrondinformatie
Deze brochure geeft kort weer wat de watervoetafdruk is, wat de link is tussen onze consumptie en watervoorraden wereldwijd en geeft tips over hoe je zelf duurzamer met water kan omgaan. Deze brochure bomvol theoretische omkadering kan je …
Artikel (5) -
Veilig werken aan hybride wagens met augmented reality
De innovatie ligt in dit project op verschillende gebieden. Voor de implementatie van de ontwikkelde EV’nAR wordt gebruik gemaakt van augmented reality op een hololens. Dit is een innovatieve bril die de mogelijkheid biedt om een virtueel …
Artikel -
Structurering innovatieve studentenprojecten in studentensteden
Het draaiboek vormt de weerslag van het City of Things project
‘Structurering Innovatieve Studentenprojecten in Studentensteden’, dat in 2018 werd
goedgekeurd door VLAIO, het Vlaams Agentschap Innoveren & Ondernemen. De …ArtikelOrganisatie, firma, vzw