-
OVAM SIS Toolkit voor een duurzaam designproces
De OVAM SIS Toolkit is een tool om duurzaamheid te integreren in innovatie- en designprocessen om zo de waardecreatie te vergroten. SIS staat voor Sustainable Innovation System. Deze tool, ontwikkeld voor het bedrijfsleven, wordt ook ingezet in het …
Fysiek materiaalNieuw -
De leeskalender van Iedereen Leest
Met deze leeskalender wordt jouw volgende schooljaar een leesfeest. Van september tot augustus vind je er alle belangrijke literaire data en leesbevorderingscampagnes en boekentips bij themadagen voor verschillende leeftijden tot 18 jaar. Een …
Fysiek materiaal -
Praatvaliezen: Speels Nederlands leren
In samenwerking met o.a. Erfgoedcel Waasland ontwikkelde de erfgoedcel praatvaliezen waarmee OKAN-klassen aan de slag kunnen. Op een speelse manier leren leerlingen de Nederlandse taal aan. Deze uitleenbare valiezen zijn op maat van …
Fysiek materiaal (5) -
InBeeld: Methode voor beeld
Ben je als leerkracht beeld, plastische opvoeding of beeldende vorming soms ook een beetje zoekende? Hoe pas ik nu exact het nieuwe leerplan toe? Hoe leer ik nu best de beeldaspecten/bouwstenen aan? Hoe ga ik evalueren of kunst beschouwen? De …
Fysiek materiaal (8)Leerkracht -
SteM: Aanbod
Deze schoolbrochures laten je zien wat SteM zowat te bieden heeft.
Fysiek materiaal (6) -
Kamishibai: Digitale vertelkiosk
De digitale vertelkiosk is een digitaal kamishibaitheatertje met touchscreen bovenop een boekenkast.
Op het scherm zijn er achtennegentig verhalen te zien in eenentwintig verschillende talen. Aan sommige verhalen is er ook een verwerkingsactiviteit …
Fysiek materiaal (7)Leerkracht -
Knappe kunst-kapsels
In dit boek leer je hoe je zelf de afgebeelde gekke kapsels kan maken. Je vindt in het boek ook allerlei weetjes rond haar en kapsels en woordspelletjes rond (vooral) haar.
Fysiek materiaal (3) -
Liedjes voor wie Nederlands leert
Liedjes voor kinderen en volwassenen die Nederlands leren. Je kan een of meer cd's bestellen.
Fysiek materiaal (9) -
Taal leren: Van kleuters tot volwassenen
Hoe leren kinderen, jongeren en volwassenen het Nederlands als tweede taal? Hoe kunnen we een leeromgeving creëren waarin anderstaligen tot de beste leerresultaten komen? En op welke manier stimuleren (of verhinderen) onze ideeën over …
Fysiek materiaal (3)Andere functie