-
OctoStudio gebruiken om een micro:bit Maqueen-robot op afstand te besturen
Met dit project programmeer je met behulp van een micro:bit de Maqueen-robot zodat je het draadloos kan besturen met OctoStudio op een smartphone of tablet. Volg stap voor stap het leerpad.
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
Kunstmatige intelligentie: Schooltv chatbot
Schooltv.nl heeft een chatbot, leerpad die uitleg geeft over artificiële intelligentie. Zo leer je heel veel bij over kunstmatige intelligentie.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Do's and don'ts voor beginnende programmeurs: Presentatie
Opsomming van beginnersfouten die programmeurs soms durven maken. Deze fouten worden telkens besproken met extra info en tips zodat leerlingen inzicht krijgen in enkele vaak voorkomende programmeerfouten. De leerkracht kan dia's knippen en …
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht -
Virtuele rondleiding GameZone op school: CoSpaces Edu
Het doel van deze site is om de leerlingen hun eigen 3D games te promoten door middel van een virtuele rondleiding door de school. Ze verzamelen de QR-code/deelcode, informatieve tekst van het spel en maken ergens in de school een AR video opname …
Interactieve oefeningLeerkracht, Ander -
Muzieknoten lezen: CoSpaces Edu
In deze CoSpaces Edu kunnen de leerlingen oefenen met het lezen van de muzieknoten. Ze gebruiken een 3D synthesizer (eigenlijk hun toetsenbord) om de muzieknoten te spelen. Eerst oefenen ze met het lezen van losse noten en daarna kunnen ze al de …
Interactieve oefeningLeerkracht, Ander -
Maak een 3D-parcours met muziek en kleur in CoSpaces Edu: Gamezone
Je leert om diverse parcours te maken in 3D. Daarbij maak je gebruik van CoSpaces Edu.
Tijdens het eerste parcours speel je met het lied 'Vader Jacob'. Daarna leer je om met behulp van kleur een gevarenzone aan te duiden, zo verlies je levens …
Interactieve oefeningLeerkracht, Ander -
Maak eduscapes met CoSpaces Edu: Gamezone
In de serie gamezone leren je games programmeren in 3D.
Op basis van het sjabloon escaperoom in CoSpaces Edu codeer je zelf een spel met zes verschillende niveaus.
Interactieve oefeningLeerkracht, Ander -
Patronen: Lespakket
Patronen kennen kinderen misschien van hun kledij (denk aan streepjespatronen, bloemetjes, bolletjes, eenhoorns ...) Maar ook in het dagelijks leven kom je op heel wat plaatsen patronen tegen, denk maar aan de bakstenen van de muren of de rijtjes …
Downloadbaar lesmateriaal (5) -
Silhouet: Lespakket
Silhouetten doen ons spontaan denken aan zonsondergangen op zomerse stranden. Je denkt aan donkere figuren op het strand, waarvan je alleen maar een omtrek kan zien. Al de rest is zwart. Dat is het gevolg van tegenlicht.
Downloadbaar lesmateriaal (3) -
Personages: Lespakket
Alle kinderen zijn fan van helden. Helden zijn niet alleen leuk en avontuurlijk, ze zijn ook vaak heel herkenbaar door de voorwerpen die ze hebben of de kleren die ze dragen. Denk maar aan de toverstaf van Harry Potter, de sneeuwjurk van Elsa …
Downloadbaar lesmateriaal (3) -
Langs de kust rijden: CoBlocks
Een spel waarbij in CoSpaces Edu een route met verschillende obstakels overwonnen moet worden.
Interactieve oefeningLeerkracht, Ander -
Ontwerpen van parcoursgame: CoSpaces Edu
De studenten leren via deze website een parcoursgame te coderen in CoSpaces Edu en elementaire fysische eigenschappen van objecten toe te passen. Om het parcours interactief te maken, gebruik je vooral de blokken uit de lade evenementen. Er zijn …
Interactieve oefeningLeerkracht, Ander