-
Leren programmeren met LOGO
De programmeertaal Logo werd gemaakt 1967, toen dachten nog maar weinig mensen eraan om kinderen en jongeren te leren programmeren.
Het principe is simpel. Je laat Simon de schildpad bewegen door opdrachten te schrijven in de stijl van …Interactieve oefeningLeerkracht -
Bevrijd Albert Einstein: Eduscape over energie
Albert Einstein is opgepakt door de geheime politie. Jij kan hem bevrijden door de code te kraken. Los vragen op over energie, batterijen en stroomkringen en krijg zo telkens een stukje van de code.
Deze opdracht sluit aan bij thema 3 (machtig …
Interactieve oefening (15)Leerkracht -
Ecotellers: Reken uit hoeveel je kan besparen
Duid aan hoeveel keer per week je een douche neemt, hoeveel schermtijd je hebt en hoe je op reis gaat. De ecoteller berekent je verbruik van water, elektriciteit en de bijhorende kosten en CO₂-uitstoot.
Interactieve oefening (3) -
Betalen in de handel: Woordzoeker - Kantoorwijs
In deze woordzoeker oefen je begrippen in verband met betalen.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Computational thinking: Online workshop
Deze online workshop is ontwikkeld voor leerkrachten. Computational thinking maakt onderdeel uit van de eenentwintigste eeuwse vaardigheden. Kennisnet introduceert je in de workshop met de wereld van logisch nadenken en programmeren. Ze …
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw