-
VR-KUUB: VR-game communicatievaardigheden
VR-KUUB is een vakoverschrijdende VR-game die communicatievaardigheden van leerlingen traint. Een leerling zit in de virtuele omgeving en krijgt opdrachten die niet alleen op te lossen zijn. Mits goede communicatie kunnen de medeleerlingen helpen. …
App of software -
Automatus: De app waarmee je rekenen automatiseert
Automatiseer op een speelse manier de basisbewerkingen. In Automatus moeten je leerlingen samenwerken om de verschillende landen te veroveren.
Via een doeltijd op maat kan een leerling een tegel van het land veroveren. Elke leerling, snel of minder …
App of software -
Karrenmuseum
Sinds 1950 groeide een unieke verzameling karren, wagens en koetsen uit tot het Karrenmuseum. Tot op heden kan je hier, aan de hand van meer dan driehonderd voertuigen, de geschiedenis van het ongemotoriseerde transport ontdekken.
Het Karrenmuseum …
Website -
Tracks: Adaptieve lesmethode Engels voor het secundair onderwijs
Tracks is een adaptieve methode Engels voor de 1ste , 2e en 3e graad van het secundair onderwijs. Met deze blended learning lesmethode oefenen leerlingen zelfstandig online op hun eigen niveau en brengen ze het geleerde in praktijk in de …
App of software -
LABIOMISTA: Openluchtexpositie
Terwijl je in een 24 hectare park de weg vindt door een openluchtexpositie met tal van zijn (levende) kunstwerken en installaties worden universele maatschappelijke onderwerpen als diversiteit en mensenrechten tastbaar en bespreekbaar dankzij …
WebsiteOrganisatie, firma, vzw -
Rekenfeiten: Webapplicatie
Zijn de basisbewerkingen volledig geautomatiseerd dan wel gememoriseerd? De applicatie verzamelt deze informatie automatisch voor elke leerling. Zij oefenen vervolgens digitaal en op maat met rendabele oefenvormen. Dit kan ook thuis gebeuren. De …
App of software -
Lucidchart: Intelligente diagrammen maken
Met Lucidchart maak je online intelligente diagrammen. Om op die manier inzicht te krijgen in informatie en processen.
App of softwareLeerkracht -
World History Archive
Op deze website vind je een schat aan historische afbeeldingen. Je kan door een simpele zoekterm in te geven, bronnen terugvinden.
Let op! Deze afbeeldingen zijn beschermd door auteursrechten. Je mag ze dus gebruiken voor je lesmateriaal in de klas, …
WebsiteLeerkracht -
Velewe VZW: Vereniging van Leraars in de Wetenschappen
Website van de Vereniging van Leraars in de Wetenschappen (VeLeWe) waarop onder meer aankondigingen verschijnen over activiteiten, nascholingen, wedstrijden...
Leden kunnen na het inloggen ook artikels uit de nieuwsbrieven openen.
Website -
GooseChase: Digitale speurtochten
Met GooseChase kun je gemakkelijk een speurtocht organiseren. Je kan gebruik maken van foto's, video's, tekstvragen en locatiebepaling bij de opdrachten die je voor de deelnemers verzint.
Het is echt een bijzonder gemakkelijke en leuke toepassing. …
App of software (3)Leerkracht, Ander -
PhET: Interactieve simulaties voor wetenschap en wiskunde
App om wetenschappen en wiskunde te ontdekken. Aan de hand van simulaties ontdekken leerlingen, ouders en leerkrachten de werking van atomen, de effecten van energie en het aanpassen van factoren op reacties m.b.t. beweging (actie en reactie).
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator -
Eperon d'or: Industriële erfgoedsite
Eperon d'Or is een voormalige schoenfabriek in Izegem en is momenteel in gebruik als industriële erfgoedsite. Het museum herbergt schoenen- en borstelcollecties.
Voor scholen werkten ze een aantal rondleidingen uit. Hieronder vind je een greep …
WebsiteOrganisatie, firma, vzw