-
Devinettes: Blagues courtes
Lees eerst de vijf raadsels, kijk goed naar de bijhorende beelden en raad telkens het antwoord. Maak nadien complete zinnen aan de hand van de antwoordstukken.
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht -
Découvrir et compléter une carte postale : Stappenplan en oefeningen
Sleep de woorden en zinnen naar de juiste plaats op de postkaart en leer zo ook zelf een postkaart opstellen.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Les régions de France: Leerpad
Ontdek de ligging en benaming van de dertien regio's van La France Métropolitaine aan de hand van drie puzzels en tien testvragen.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Mots à double sens : Blagues courtes
In deze oefeningen krijg je Franstalige mopjes te lezen waarvan je moet proberen het vervolg te raden. Je moet dan goede zinnen maken met de antwoordstukken.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Les sports et les hobbys: Exercices de vocabulaire
Oefeningen met uitbreidingswoordenschat over het thema sporten en hobby's.
Interactieve oefeningLeerkracht -
La situation familiale: Exercices de vocabulaire
Oefeningen op een uitdieping van de woordenschat over familie en familierelaties.
Interactieve oefening (3)Leerkracht -
Le futur simple: Remediëringsoefeningen
Dit oefenpakket vertrekt vanuit de herhaling van de theorie in het Nederlands. De leerlingen vullen deze zelf aan om daarna aan de slag te gaan met zowel de regelmatige als de onregelmatige werkwoorden in de futur simple.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Eindproject: Leren programmeren en coderen
Als je alle vorige leerpaden hebt gevolgd, kan je hier aan de slag voor het maken van een eindproject.
Je leert het proces van het ontwerpen, ontwikkelen en presenteren van nieuwe projecten kennen.
Eerst bestudeer je enkele …
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
De teller lus: Leren programmeren en coderen
Het leerpad focust op het gebruik van for loops, de teller lus.
Je leert in de eerste les een oplopende variabele gebruiken om meer gecompliceerde codepuzzels op te lossen.
In de tweede les oefen je de teller lus te gebruiken. Je probeert de …Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Variabelen: Leren programmeren en coderen
Dit leerpad focust op het gebruik van variabelen.
In de eerste les oefen je variabelen in Sprite Lab.
Je verkent in de tweede les repetitieve designs met behulp van variabelen. Je ontdekt hoe de variabelen code gemakkelijker te schrijven en …Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Functies: Leren programmeren en coderen
In het leerpad ontdek je dat functies nuttig kunnen zijn.
Daarvoor gebruik je bepaalde functies bij de artiest. Vervolgens ga je aan de slag met andere soorten functies om de boer te helpen zijn gewassen te oogsten.
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Conditionals 2: Leren programmeren en coderen
Het leerpad leert je werken met conditionals.
Je helpt in de eerste les de boer met het vullen van gaten en het graven van aarde, zelfs als ze de grootte van de gaten of de hoogte van de hopen aarde niet kennen. Om de codeerpuzzels op …
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw